ورزش

10 مزیت برتر یوگا در سلامتی

چند مزیت یوگا | قطعا تا حالا شنیده‌اید که یوگا برایتان خوب و مفید است. شاید حتی آن را امتحان کرده و فهمیده باشید که باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید. یک تمرین مداوم، مزایای سلامت روان و جسم زیادی را به همراه دارد. برخی از این مزایا، مانند بهبود انعطاف‌پذیری بدن، کاملا واضح است. در این مطلب می‌خواهیم در خصوص مزایا و فواید یوگا صحبت کنیم با زندگی سالم همراه باشید.

دیگر مزایا، از جمله وضوح ذهنی و کاهش استرس، ممکن است کمتر باشند اما به همان اندازه قدرتمند هستند. هنگام جمع‌بندی، تمام مزایای زیر به افزایش احساس سلامتی کمک می‌کند، که نشان دهنده علت این است که چرا بسیاری از افراد به یوگا اعتیاد دارند.

فواید یوگا :

انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد

حرکت و کشش به روش‌های جدید به شما کمک می‌کند انعطاف پذیرتر شوید و دامنه حرکت بیشتری را به نواحی سفت وارد کنید. با گذشت زمان، می‌توانید در نواحی عضلات عقب ران، پشت، شانه‌ها و لگن انتظار انعطاف‌پذیری بیشتری را داشته باشید. با افزایش سن، انعطاف پذیری ما معمولاً کاهش می‌یابد، به خصوص اگر زمان زیادی را صرف نشستن کنیم، که منجر به درد و بی‌حرکتی می‌شود. یوگا می‌تواند به معکوس کردن این روند کمک کند.

باعث ایجاد قدرت می‌شود

بسیاری از حالت‌های یوگا، شما را ملزم می‌کند که وزن بدن خود را به روش‌های جدید تحمل کنید، از جمله تعادل روی یک پا (مانند حالت درخت) یا تحمل وزن با دستان. نگه داشتن این حالت‌ها طی چند ثانیه به تقویت قدرت عضلانی کمک می‌کند.

کشسانی عضلانی را افزایش می‌دهد

یوگا خاصیت کش‌پذیری عضلات را افزایش می‌دهد و به شکل‌گیری ماهیچه‌های بلند در پاها، بازوها، پشت و شکم کمک می‌کند.

چند مزیت یوگا
چند مزیت یوگا – فواید یوگا

تعادل را بهبود می‌بخشد

بهبود تعادل همراه با افزایش سن یکی از مهمترین مزایای یوگا است. حالت‌هایی که روی یک پا می‌ایستید برای دانشجویان پیشرفته‌تر، و وارونگی، روش‌های عالی برای ایجاد قدرت مرکزی هستند که شما را به حالت صاف نگه می‌دارند.

از سلامت مفصل پشتیبانی می‌کند

حرکات لازم برای یوگا شامل ضربات کمی است و به شما امکان می‌دهد بدون آسیب رساندن به مفاصل آنها را بکار بگیرید. یوگا همچنین به تقویت عضلات اطراف مفاصل و کاهش بار آنها کمک می‌کند. افراد مبتلا به آرتروز با تمرین منظم و آرام یوگا معمولاً متوجه بهبود قابل توجهی در درد و تحرک خود می‌شوند.

از کمردرد جلوگیری می‌کند

افزایش انعطاف‌پذیری و قدرت می‌تواند به جلوگیری از عوامل برخی از انواع کمردرد کمک کند. بسیاری از افرادی که کمردرد دارند زمان زیادی را پشت کامپیوتر یا در حال رانندگی می‌گذرانند که این امر باعث گرفتگی بدن و فشردگی ستون فقرات می‌شود. یوگا این شرایط را خنثی می‌کند.

تنفس بهتر را آموزش می‌دهد

بیشتر ما نفس‌های کم عمق می‌کشیم و زیاد به نحوه تنفس اهمیت نمی‌دهیم. تمرینات تنفسی یوگا، که پرانایاما نامیده می‌شود، توجه ما را بر تنفس متمرکز می‌کند و به ما می‌آموزد که چگونه نفس عمیق بکشیم، که برای کل بدن مفید است.

آرامش روانی را تقویت می‌کند

تمرین آسانا یوگا به شدت فیزیکی است. تمرکز بسیار دقیق روی آنچه بدن انجام می‌دهد، در ایجاد آرامش در ذهن تأثیر دارد. یوگا همچنین شما را با تکنیک‌های مدیتیشن آشنا می‌کند، مانند اینکه چگونه روی نفس خود تمرکز کنید و از افکار خود جدا شوید.

استرس را کاهش می‌دهد

فعالیت بدنی برای رفع استرس خوب است و این به ویژه در مورد یوگا صدق می‌کند. به دلیل تمرکز مورد نیاز، به نظر می‌رسد مشکلات روزانه شما، چه کوچک و چه بزرگ، در مدت زمانی که روی تشک هستید، حل می‌شوند.

اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد

انجام یوگا ارتباط بدن شما با ذهن را بهبود می‌بخشد و به شما آگاهی بهتری از بدنتان می‌دهد. شما همچنین یاد می‌گیرید بدن خود را همانطور که هست بدون قضاوت بپذیرید. با گذشت زمان، این منجر به احساس راحتی بیشتر در بدن می‌شود، و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

دسترسی به منبع : Some Health Benefits of Yoga

بیشتر بخوانید : یوگا؛ نیاز امروز برای سلامتی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا