کسب و کار

فرق مش با هایلایت مو چیست | مش با هایلایت بهتره یا فویل؟

رنگ و مش با دکلره و هایلایت مو با تکنیک‌هایی مثل سامبره جزو روش‌های پرطرفدار تغییر رنگ و ظاهر موهاست. از مواد و پودر دکلره برای بی‌رنگ کردن کامل موها یا درآوردن هایلات با کلاه و سوزن یا فویل جهت هایلایت کردن موها با تکنیک‌های مختلف مثل سامبره مو، آمبره، لو لایت و … استفاده می‌شود. اما فرق رنگ مو بدون دکلره و رنگ کردن موها با دکلره و مش و هایلایت کردن موها چیست؟ در این مقاله به این سوالات مهم که فرق رنگ مو با دکلره و بدون دکلره چیست، مش کردن مو با هایلایت کردن موها چه تفاوتی دارد و مش با هایلایت بهتر است یا فویل صحبت می‌کنیم و به شما می‌گوییم روش سامبره در تکنیک هایلایت مو چگونه اجرا می‌شود.

مش کردن مو چیست؟

«مش مو» یکی از روش‌های پرطرفدار رنگ کردن مو است که در آن از تکنیک دکلره برای تغییر رنگ موها استفاده می‌شود. در تکنیک مش کردن موها قسمت‌هایی از مو با مواد دکلره شامل پودر دکلره و اکسیدان، روشن یا بلیچ شده و در نهایت موها با رنگی متفاوت نسبت به زمینه مو رنگ می‌شوند.

در این روش با از بین بردن رنگ موها (دکلره کردن) و گذاشتن یک رنگ روشن (مانند بلوند یا پلاتینی) موها ظاهر زیبایی پیدا می‌کنند. مش کردن موی سر به سه روش با کلاه یا مش سوزنی، مش با فویل و مش دیسکی انجام می‌شود.

در تکنیک مش کردن مو معمولا بخش‌های از مو (گاهی تا ۹۰ درصد) با فویل یا کلاه مخصوص مش (مش سوزنی) در لابه‌لای مو روشن می‌شوند و باقی موها تیره‌تر باقی می‌مانند. در رنگ کردن موها با تکنیک مش اختلاف رنگ مش‌ها با رنگ زمینه مو بین 3 تا 7 درجه است.

بسته به به سلیقه شما رنگساژ دودی روی موی مش شده، رنگساژ مش استخوانی با دکلره، رنگ و مش دودی زیتونی با دکلره و … جزو پرطرفدارترین رنگ و مش‌های سالنی هستند.

بد نیست بدانید در سال‌های دورتر مش مو تنها به یک روش مشخص به صورت مش سوزنی و با کلاه انجام می‌شد، اما امروزه رنگ و مش مو با متدهای متنوع و سبک‌های کلاسیک و فانتزی انجام می‌شود.

همچنین با توجه به این که کدام بخش از موها مش و دکلره شود، از تکنیک متفاوتی استفاده می‌شود. یکی از تکنیک‌های رنگ مش با دکلره تکنیک «هایلایت کردن مو» است.

هایلایت کردن مو چیست؟

یکی از روش‌های پرطرفدار رنگ و مش مو تکنیک «هایلایت» است. در تکنیک مش هایلایت مو رگه‌های روشن لا به لای موهای تیره می‌نشینند. برای هایلایت موها باید از فویل یا کلاه سوزنی استفاده کرد. در واقع رنگ کردن موها به روش هایلایت با مش کردن مو انجام می‌شود. البته همیشه برای هایلایت کردن مو نیاز به دکلره کردن مو ندارید و می‌توان فقط با رنگ کردن مو هم به هایلایت دلخواه رسید، این بستگی به سلیقه شما در میزان و درجه روشن کردن موهایتان دارد. هایلایت مو برای یک رنگ و مش شیک و خوشگل به دو روش انجام می‌شود:

  • هایلایت با فویل
  • هایلایت با کلاه

هایلات مو با فویل

در روش «مش هایلایت با فویل» آرایشگرتکه‌هایی از موهای شما را که قصد روشن‌ کردنش را دارید در فویل‌های آلومینیومی که به شکل مستطیل و کمی بلندتر از طول موهای شما برش زده شده‌اند قرار می‌دهد و کار هایلایت مو را از طریق روشن کردن این تکه‌های مو با اکسیدان و پودر دکلره انجام می‌دهد.

این روش رنگ کردن موها با تکنیک هایلایت مناسب پایه ۶ به بالا است و در نتیجه باید با مواد دکلره و بلیچ کردن موها به این پایه رسید. در نهایت هم رنگساژ مو به رنگ دلخواه و با توجه به پایه‌ای که موی شما به آن رسیده است، روی موهای دکلره و روشن شده انجام می‌شود.

هایلایت مو با کلاه

در روش «مش هایلایت مو با کلاه» که به «مش سوزنی» هم معروف است رشته‌های نازک مو از سوراخ‌های تعبیه شده در کلاه با یک سوزن مخصوص بیرون آورده می‌شوند و سپس با رنگ مو یا پودر دکلره این رشته‌های مو روشن می‌شوند. رنگساژ موها مرحله آخر هایلایت مو با کلاه است.

در روش هایلایت مو اگر نخواهید از پودر دکلره استفاده کنید موها نهایتا با رنگ مو ۲ یا سه درجه روشن‌تر می‌شوند که این مدل رنگ مو هم جلوه‌ای زیبا از سایه روشن در موهای شما ایجاد می‌کند.

هایلایت مو با کلاه

تکنیک هایلایت به روش سامبره

سامبره مو یک متد پرطرفدار ‌هایلایت کردن مو است که شباهت زیادی به تکنیک «آمبره مو» دارد و ترکیبی از هایلایت آمبره و بالیاژ است. در تکنیک هایلایت به روش سامبره ریشه موها رنگ نمی‌شود و رنگ نوک موها از ساقه مو روشن‌تر است.

به عبارت دیگر در تکنیک هایلایت مو با روش سامبره رنگ مو از ۵ سانتی‌متر پایین‌تر از ریشه شروع می‌شود و هر چه به نوک مو نزدیک‌تر می‌شود روشن‌تر می‌شود. مزیت سامبره مو این است که شما با درآمدن ریشه موها نیازی به رنگ کردن مو ندارید و اتفاقا هر چه هایلایت‌ها پایین‌تر می‌آیند رنگ موی شما بیشتر جا می‌افتد و شکیل‌تر می‌شود.

به دلیل عدم نیاز به رنگ کردن ریشه مو، تکنیک سامبره یکی از پرطرفدارترین روش‌های رنگ کردن موها در اغلب کشورهای دنیا از جمله ایران است.


همچنین بخوانید: چند فرمول ترکیب رنگ جذاب برای هایلایت کردن مو! 


تفاوت رنگ مو بدون دکلره و رنگ کردن موها با دکلره (مش) چیست؟

«رنگ کردن موها» یکی از ساده‌ترین روش‌های تغییر ظاهر موها است که در آن همه موها به‌صورت یکدست و بدون استفاده از پودر دکلره و با ترکیب رنگ و اکسیدان رنگ می‌شود. پرطرفدارترین رنگ موها بدون دکلره شامل رنگ‌هایی با تناژ طبیعی و گرم از جمله عسلی و نسکافه‌ای و طیف‌های مختلف رنگ قهوه‌ای هستند.

درواقع برای رنگ کردن موها جهت تغییر رنگ آن‌ها تا چند درجه نیازی به استفاده از پودر دکلره و بی‌رنگ کردن موها نیست، اما اگر قرار باشد رنگ موهای خود را بیشتر از ۴ درجه روشن کنید، باید ابتدا موها را با پودر دکلره و اکسیدان ۹ یا ۱۲ (بسته به ضخامت موهای شما) روشن کنید و بعد رنگ مورد‌نظر را روی مو بزنید تا به رنگ دلخواه خود برسید که در نتیجه مش مو به یکی از دو روش کلاه یا فویل را باید انجام دهید که خود این مقوله شامل طیف وسیعی از تکنیک‌های مش و رنگ از هایلایت گرفته تا لولایت و متدهای زیرمجموعه آن‌ها از جمله سامبره مو و بالیاژ و … می‌شود.

رنگ و مش با کلاه بهتره یا فویل؟

در پاسخ به این سوال پرتکرار که رنگ مش و هایلایت با کلاه بهتره یا فویل باید بگوییم که این مسئله کاملا به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. مش کردن موها با کلاه در انواع مدل‌های رنگ و مش سوزنی جدید نسبت به هایلایت مو با فویل قیمت کمتری دارد.

همچنین تکنیک مش هایلایت با فویل نیاز به مهارت بیشتر آرایشگر دارد و طبعا آرایشگرانی که کار هایلایت با فویل را انجام می‌دهند دستمزد بیشتری هم می‌گیرند. علاوه بر این در متد هایلات با فویل انواع تکنیک‌های هایلایت مو مثل سامبر مو، آمبره مو، بالیاژ‌مو و … قابل اجراست و دست آرایشگر برای اجرای این متدها باز است.

رنگ و مش با فویل

سوالات متداول

فرق پودر مش با پودر دکلره چیست؟

پودر مش و دکلره فرقی با هم ندارند. از پودر دکلره برای بی‌رنگ کردن موها در فرایند مش کردن با کلاه، فویل یا دیسک استفاده می‌شود. انواع مختلفی از پودر دکلره هم وجود دارند:

  • پودر دکلره آبی: قوی‌ترین نوع پودر دکلره «پودر دکلره آبی» است. این پودر دکلره قوی که حاوی آمونیاک است ممکن است در صورت مهارت نداشتن آرایشگر به موها آسیب برساند.
  • پودر دکلره سفید: این پودر دکلره از پودر دکلره آبی ضعیف‌تر است و برای موهای ضعیف و نازک استفاده می‌شود.

همچنین پودر دکلره بنفش و خاکستری هم جزو انواع پودر دکلره حرفه‌ای و سالنی محسوب می‌شوند.

موهای مش شده را چگونه رنگ کنیم؟

رنگ کردن موی مش شده معمولا با استفاده از رنساژ یا رنگساژ انجام می‌شود که ترکیبی از آب، رنگ، اکسیدان، چند قطره شامپو و واریاسیون است و ترکیبی رقیق‌تر از رنگ مو دارد. دوام رنگساژ زیاد نیست، چون موی به پایه رسیده و روشن شده تمایل ندارد رنگ را در بافت خود نگه دارد، و باید تکرار شود.

رنگ مو بهتره یا دکلره مو؟

اگر قصد دارید موهای خود را بیشتر از ۴ درجه روشن کنید باید از انجام دکلره مو جهت تغییر رنگ مو استفاده کنید. اینکه رنگ کردن مو بهتر است یا روشن کردن مو با دکلره باید بگوییم طبعا رنگ کردن موها بدون دکلره آسیب کمتری به موها می‌رساند، ظاهر طبیعی‌تری دارد و البته از نظر هزینه هم رنگ کردن مو نسبت به مش و هایلایت مو با دکلره قیمت کمتری دارد. اما اگر هایلایت و مش کردن موها با مواد دکلره را زیر نظر آرایشگر کاربلد انجام دهید کمترین آسیب به موهای شما وارد می‌شود و نتیجه نهایی ارزش هزینه کردن را دارد.

تولید محتوای این رپورتاژ توسط مجله اینترنتی زندگی سالم صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا