پزشکی و سلامتتوصیه های پزشکی

آیا باید در خانه هم ماسک زد؟

چه کسانی در خانه ماسک بزنند؟

” اگر شما در خانواده‌ ای پرجمعیت هستید باید در خانه هم ماسک بزنید ”

به نظر می‌رسد که همه ما دیگر به زدن ماسک در مکان‌های عمومی عادت داریم. اکثر ما در طول شیوع بیماری و استرس کرونا ویروس درباره زمان و جایی که لازم است ماسک بپوشیم، استرس داشتیم.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها پس‌ از آنکه ابتدا استفاده گسترده از ماسک را تایید نکردند در حال حاضر توصیه کرده‌اند که در محیط‌ های عمومی از ماسک استفاده کنیم، به‌ ویژه در مورد افرادی که در خانواده شما زندگی نمی‌کنند.

دکتر دبورا بیركس در مصاحبه‌ای با CNN، نکته جدیدی را به راهنمایی‌های جلوگیری از ویروس کرونا اضافه و به مردم پیشنهاد کرد افرادی كه در بیمارستان‌های بستری بیماران COVID-19 رفت‌ و آمد دارند یا با افراد پرخطر زندگی می‌کنند در مورد استفاده از ماسك در فضای زندگی خود نیز جدی باشند.

چه کسانی در خانه ماسک بزنند؟
در خانه ماسک بزنید

در خانه هم ماسک بزنید!

دکتر بریکس می‌گوید: اگر شما در خانواده‌ ای پرجمعیت هستید و شیوع کرونا در منطقه روستایی یا شهر شما وجود دارد، باید در خانه هم ماسک بزنید.

دکتر ساس کیا پوپسکو، پزشک پیشگیری از عفونت در دانشگاه جورج میسون نیز گفت که اظهارات دکتر بیرکس به‌ احتمال‌ زیاد مربوط به عدم تهویه درست هوا است. تهویه یک عنصر مهم جلوگیری از انتشار ویروس است که اغلب در داخل خانه مانع انتشار کرونا می‌شود.

پوپسکو به یاهو لایق می‌گوید: استفاده از ماسک در داخل خانه همیشه لازم نیست اما اگر نزدیک به یک‌ چهارم افراد خانواده به بیرون رفت‌ و آمد دارند بهتر است از ماسک استفاده کنید.

تأکید بر پوشیدن ماسک در خانه در رابطه با افرادی که به بیرون رفت‌ و آمد دارند و بر تهویه هوا تأکید بسیار شده است و اگر نمی‌توانید از نظر فاصله‌ گذاری اجتماعی از افراد پرخطر فاصله بگیرید، وقتی در اطراف دیگران هستید و تهویه ممکن است ناکافی باشد، در خانه هم ماسک بزنید.

پوپسکو می‌گوید توصیه‌های اولیه در مورد حفظ فاصله ایمن بین افراد ممکن است مردم را متقاعد کند که تا زمانی که فاصله‌های اجتماعی را رعایت کدند می‌توان ماسک نزد «که صحیح نیست.» من فکر می‌کنم وقتی مردم خانه را ترک کردند، ما روی فاصله گذاری اجتماعی تأکید زیادی کردیم و این تصور را ایجاد ‌کرد که اگر بتوان فاصله اجتماعی را حفظ کرد، ماسک لازم نیست که این مورد صحیح نیست.

ابی هاگلاژ / الهام شهیدان

گروه مترجمین زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا