آشپزی و آشپزخانه

پاستا گیاهی با اسفناج و پنیر

پاستای اسفناج و پنیر، یکی از انواع پاستاست که با اسفناج و سس شیر و پنیر تهیه می‌شود.

پاستا یکی از غذا‌های ملی کشور ایتالیاست و از ریشه سیسیلی به معنای خمیر ورز داده شده، گرفته شده است و در انواع و طعم‌ و رنگ های گوناگون طبخ می‌شود.پاستا با اسفناج و پنیر یکی از انواع پاستا‌های گیاهی است که بدون مرغ و گوشت تهیه می‌شود و به دلیل داشتن اسفناج و سس شیر و پنیر طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

اگر شما هم از دسته عاشقان اسفناج قرار دارید و یا گیاه‌خوار هستید، توصیه می‌کنیم حتما این پاستای خوشمزه را امتحان کنید. با زندگی سالم همراه باشید تا طرز تهیه این پاستای گیاهی را برایتان توضیح دهیم.

مواد لازم پاستای اسفناج و پنیر

پاستا پنه  ۱ بسته
کره ۴ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
آرد یک چهارم فنجان
شیر ۴ پیمانه
اسفناج خرد شده ۳ لیوان
پنیر موزارلای رنده شده و پنیرپارمزان نصف فنجان
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه پاستای اسفناج و پنیر

یک قابلمه را تا نیمه از آب وکمی نمک پر کنید و روی اجاق گاز بگذارید تا آب جوش بیاید، سپس پاستا را به آن اضافه کنید و اجازه بدهید چند دقیقه بجوشد و بعد پاستاها را آبکشی کنید.

برای سس کره را داخل یک قابلمه بگذارید  و بگذارید تا کره آب شود، حالا به دلخواه سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و حدود سی ثانیه تفت بدهید. بعد آرد را به کره و سیر اضافه کنید و تند هم بزنید تا آرد داخل کره حل شود.

شیر را کم کم به قابلمه اضافه کنید  و مدام هم بزنید تا کاملا با آرد حل شود. حالا حرارت را کم کنید و به هم زدن ادامه بدهید تا سس غلیظ شود.

سپس اسفناج خرد شده را داخل سس بریزید و اجازه بدهید حدود دو دقیقه با سس بجوشد تا نرم شود.نمک، فلفل سیاه، پنیر موزارلا و پنیر پارمسان  را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و در آخر پاستای آبکش شده را اضافه کنید.

پاستا باید حدود ده دقیقه روی حرارت متوسط با مواد بجوشد.در این مرحله بالاخره پاستای اسفناج گیاهی شما آماده  است. پاستا را داخل ظرف سرو بریزید و روی آن کمی پنیر پارمسان بپاشید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا