آموزش

‌در خرید ماهی قرمز دقت کنید

ماهی قرمز

اداره کل دامپزشکی استان قزوین از مردم خواست تا جهت پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک، نکات بهداشتی را در نگهداری ماهیان قرمز رعایت کنند.

مجید رضا شکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)‌، درخصوص رعایت نکات بهداشتی در زمان نگهداری ماهی قرمز گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و تهیه ماهی قرمز توسط مردم، افراد برای استفاده از این ماهی در سفره هفت سین، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی عدم دستکاری ماهی قرمز توسط کودکان، جدا سازی ماهیان بیمار از ماهیان سالم و ضدعفونی کردن ظروف نگهداری ماهی قرمز را ازجمله اقدامات بهداشتی در خصوص نگهداری ماهی قرمز عنوان کرد.

تغییرات دمایی موجب مرگ ماهی قرمز می‌شود

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان قزوین در خصوص اصول نگهداری ماهی قرمز خاطرنشان کرد: مناسب‌ترین دما برای پرورش ماهی قرمز بین 10 تا 25 درجه سانتی گراد است و ماهی در دمای بالای 25 درجه سانتی‌گراد، آسیب پذیر بوده و تغییرات ناگهانی دما نیز می‌تواند باعث مرگ ماهی شود.

وی اعلام کرد: ماهی قرمز بایستی با غذاهای کم پروتئین و سرشار از کربوهیدرات تغذیه شود و بهتر است که غذا در سطح آب شناور بماند. به ماهی قرمز بایستی دو بار در روز غذا داد و غذا دهی به اندازه‌ای باشد که در مدت یک یا دو دقیقه آن را مصرف کند، چراکه غذادهی بیش از حد باعث انباشته شدن مواد آلی و دفعی و در نتیجه مسمومیت ماهی خواهد شد.

‌شکری افزود: آب مورد استفاده نیز بایستی نسبت به کلر‌زدایی آب شهری اقدام شود، به صورتی‌که، 48 ساعت قبل از ورود ماهی، آب در ظروف دهان گشاد نگهداری شود.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی استان قزوین یادآور شد: با توجه به هماهنگی به‌عمل آمده با شهرداری قزوین، کلیه مراکز مجازعرضه ماهی قرمز دارای مجوز بهداشتی از این اداره کل هستند و این اداره کل نیز نسبت به توزیع رایگان مواد ضدعفونی در بین این مراکز و ارائه آموزش‌های لازم جهت متصدیان این غرفه‌ها اقدام

می‌کند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا