آشپزی و آشپزخانه

۸ غذایی که در ۲۰ دقیقه آماده می‌شوند

غذاهای پروتئین دار یا سرشار از پروتئین به کدام دسته از غذاها اطلاق می شود؟ چند نوع غذا میشناسید که سرشار از پروتئین باشند؟ شاید شما مواد غذایی پروتئین دار زیادی را می شناسید ولی چگونه می توانیم با ترکیب این مواد غذایی یک غذای کامل و البته خوشمزه درست کنیم؟ قطعا شما هم دوست ندارید که  برای پخت و پز وعده ناهار، زمانی زیادی را در آشپزخانه صرف کنید. پس با ما همراه باشید تا در سریع ترین زمان، پروتئین دار ترین غذاها را تهیه کنیم؟

 تاس کبابی که در آرام‌‌پز به زحمت درست شده و یا یک مرغ بریان هوس‌ بر‌انگیز، همه این غذاهای زمان‌بر، مخصوص زمان شام هستند. در اصل منظور این است که پخت‌ و پز این  نوع غذاها می‌تواند به راحتی شما را تا ساعت ۳ عصر هم درگیر خود کند و وقتی به خودتان می‌آیید  که متوجه می‌شوید هنگامی که مشغول  ناهار یا شامی که قرار بود سریع آماده شود بوده‌اید چندین ساعت از وقتی که می‌توانستید در آن خلاق‌تر و سازنده‌تر باشید را تلف کرده‌‌اید. پس لازم است تا کمی سرعتتان را بالا ببرید.

از سوی دیگر، این هشت غذا که به شما معرفی می کنیم می‌توانند به سرعت پخته و جمع‌آوری شوند و قطعا برای شما مفید خواهند بود. همگی این غذاها در ۲۰ دقیقه یا کمتر درست شده و حاوی پروتیین بالا هستند که باعث می شود تا (بعد از صرف غذا) ضعف نکنید و کاملا سیر شوید.

بشقاب میگو  گریل شده و سبزیجات غذایی سرشار ازپروتئین و سالم

میگو غذایی دوست ‌داشتنی است، این ماده غذایی از نظر غنی بودن از پروتیین و پروتئین دار بودن،  منبعی کاملا قابل اطمینان است و برای این که با طعمی خوب پخت شود نیز، فقط زمانی اندک نیاز دارد. این بشقاب میگو را می‌توانید با برخی از سبزیجات تازه و ترد مثل آووکادو خامه شده و یا همراه با لیمو چکانده شده بر روی غذایتان میل کنید. البته شما خود میتوانید دست به خلاقیت هم بزنید و ترکیبات دیگری به آن اضافه کنید.

در هر وعده از این غذا ۲۴۷ کالری و ۲۰ گرم پروتیین موجود است.

از غذاهای پروتئین دار: سالاد کلم ترد تایلندی

توفو (یا پنیر سویا غذایی محبوب است که از شیر سویا گرفته می شود) و دانه‌های کنجد، نقش منبع تامیین کننده پروتیین را در این سالاد را دارند. شما یک لیست کامل از مواد مغذی و البته سرشار از پروتئین را در این غذا یافت خواهید کرد.

در هر وعده از این غذا ۵۲۸  کالری و ۲۲ گرم پروتیین موجود است.

مرغ خوابانده شده در لیموترش و سیر همراه با نودل

قطعا نودل انتخابی عالی برای شما خواهد بود، زیرا برای پخته شدن زمان اندکی لازم دارد و می‌توانید بدون ریخت و پاش اضافی در وسط  روز سریعا یک بسته نودل را  برای خودتان آماده کنید. این غذا با اضافه کردن تکه‌های مرغ باریک و نازک گریل و یا سرخ شده، گوجه فرنگی سرخ شده و پنیر پارمیسان رنده شده تکمیل می‌شود. یک غذای کامل و البته سالم که هر کسی می تواند در سریع ترین زمان برای خود تدارک ببیند.

در هر وعده از این غذا ۲۷۰کالری و ۲۹ گرم پروتیین موجود است.

کرم میسو  با طعم بادام زمینی، همراه با ساندویچ بدون نان کاهو و مرغ

برای درست کردن این غذا شما به جای استفاده از نان  در ساندویچتان، از کاهو استفاده کنید و داخل آن را  مرغ بگذارید و یا مثلا ساندویچی درست کنید که بیشتر مواد تشکیل دهنده داخل آن شامل کاهو باشد. حواستان باشد که میزان کاهویی که مصرف می‌کنید نباید مانند سایر ساندویچ‌هایی که کاهو هم عضوی از مواد تشکیل دهنده‌شان است، کم باشد. از طعم دهنده ها هم شما می توانید مناسب با سلیقه خود بهره ببرید.

در هر وعده از این غذا ۳۵۰ کالر  ۳۲ گرم پروتیین موجود است.

 تمپه همراه با سس تریاکی و بروکلی

تمپه یکی از فراورده‌های سنتی سویا  است که سرشار از پروتیین  است و تریاکی نیز نوعی سس است. اگر تا الآن با تمپه آشنایی نداشته‌اید، ممکن است که با شنیدن این اسم  کمی گیج شده باشید. این غذا نوعی  پروتیین بدون گوشت  است که  به دلیل طعم  فندوقی و ساختار سالم خود، هم در میان گیاه‌خواران و هم سایر افراد محبوب است. اگر زمان پختن برنج را دارید، پیشنهاد می‌شود که این غذا را به همراه برنج میل کنید.

در هر وعده از این غذا ۳۳۷ کالری و ۲۵ گرم پروتیین موجود است.

سالاد کاپریس و آووکادو، همراه مرغ و سرکه بالزامیک

این سالاد کلاسیک را می‌توانید با  اضافه کردن آووکادو برش خورده، مرغ دودی کبابی و یا همراه با انواع سبزیجات میل نمایید. کامل، سریع والبته ترکیب فوق العاده ای که طعم متفاوتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. از همان غذاهای پروتئین دار که دنبالش بودید از همان غذا های پروتئین دار که دنبالش بودید

در هر وعده از این غذا ۴۹۸ کالری و ۲۶ گرم پروتیین موجود است.

مرغ و آناناس کبابی

این دستور غذا فقط ۱۰ دقیقه برای آماده شدن زمان می‌برد. اما یک نکته وجود دارد، باید گوشتتان را از شب قبل  در مواد لازم بخوابانید. اگر دوست ندارید که آن را مدتی طولانی در مواد بخوابانید و  یا زمان آن را ندارید ، آن را  قبل از کباب کردن در سس مخصوص خوابانده  و سپس  کباب کنید.

در هر وعده از این غذا ۱۹۳ کالری و ۲۶ گرم پروتیین موجود است.

سالاد توفوی آسیایی از غذاهای پروتئین دار

مواد تشکیل دهنده این سالاد بادام زمینی، جوانه گیاه  بامبو و  یک سس تند ساخته شده از  ادویه sambal oelek (یک  سس فلفل تایلندی شبیه به سیراکا)  که می‌تواند به  این سالاد سریع عطر و طعمی بی نظیر دهد، هستند.  همچنین این غذا را می‌توانید همراه با نودل نیز استفاده کنید.

در هر وعده از این غذا ۴۸۶ کالری و ۲۹ گرم پروتیین موجود است.

مجله اینترنتی زندگی سالم

بهار خرم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا