پزشکی و سلامت

۴ علامتی که عفونت خون را به ما هشدار می‌دهد

میکروب‌ها و ویروس‌ها از راههای مخاط دهان حلق بینی و پوست می‌توانند وارد جریان خون شوند و فرد را به عفونت خون مبتلا سازند.

سید اسدالله موسوی فوق تخصص خون و آنکولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کسانی که نقصسیستم ایمنی دارند شانس اینکه به بیماری‌های عفونی مبتلا شوند بیشتر است و همین افراد احتمال اینکه خون آن‌ها با عوامل عفونی آلوده شود بیشتر می‌شود.

 

وی افزود: هر میکروب و ویروسی می‌تواند وارد خون شود و آن را عفونی کند که اصطلاحا باکتریمی یا سپسیتمی گفته می‌شود و از راههای مخاط دهان حلق بینی و پوست می‌تواند وارد جریان خون شود.

 

موسوی تصریح کرد: عفونت خون بیماری است که در آن بدن با یک عفونت مبارزه می‌کند و با پایین شدن حرارت بدن درد مفاصل کاهش سطح هوشیاری و افزایش ضربان قلب و تنفس و علائمی از این است همراه است.

 

وی اظهار داشت: معمولا کسانیکه سیستم بدنی آن‌ها از کار افتاده یا هنوز کامل نشده افرادی که پیوند اعضا انجام داده‌اند و اشخاصی که شیمی‌درمانی شده‌اند به عفونت خون مبتلا می‌شوند.

 

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: عفونت خون بیماری ارثی نیست و برای درمان آن باید عامل عفونی را ار نقاط مختلف بدن از بین برد به عنوان مثال در گلودرد چرکی عفونت روی دریچه قلب عفونت مفصل با مصرف دارو‌هایی که این عفونت‌ها را بر طرف می‌کنند معمولا عفونت خون را نیز درمان می‌شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا