پزشکی و سلامت

۴۰ ساله‌ها درد قفسه سینه را جدی بگیرند

افراد در سنین سکته‌های قلبی باید نسبت به دردهای مخاطره آمیز حساسیت بیشتری پیدا کنند.

سید هاشمی سزاوار، متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: درد قفسه سینه در حمله‌های قلبی به طور معمول در وسط قلب رخ می‌دهد در صورتیکه درد قفسه سینه به دلیل آنژین قلبی ایجاد شود، فرد در هنگام حرکت این درد را احساس می‌کند و در هنگام استراحت از بین می‌رود.

 

وی افزود: دردهای حمله قلبی در هنگام استراحت فرد به وجود می‌آید و این درد‌ها با تهوع و استفراغ نیز همراه است هر دردی در ناحیه قفسه سینه به حمله‌های قلبی مربوط نمی‌شود.

 

این متخصص سینه به دلیل بیماری‌های گوارشی، زخم‌های معده، مشکلات مری و کیسه صفرا در فرد به وقوع بپیوندد، همچنین بعضی بیماری‌ها مثل زونا، ذات‌الریه ممکن است با دردهای قلبی اشتباه شود.

 

سزاوار اظهار داشت: دردهای ناشی از بیماری‌های پریکا از جمله دردهایی است که با درد قفسه سینه ناشی از حمله قلبی اشتباه می‌شود هر کسی که در سن بیماری قلبی قرار دارد و از طرفی به درد قفسه سینه دچار می‌شود باید به متخصص قلب و عروق مراجعه کند.

 

وی عنوان کرد: افراد در سنین سکته‌های قلبی باید نسبت به دردهای مخاطره آمیز حساسیت بیشتری پیدا کنند به طور کلی سن بروز سکته قلبی در کشور کاهش پیدا کرده است درد قفسه سینه را به خصوص در سنین ۴۰ تا ۴۵ سال باید جدی گرفت.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا