پزشکی و سلامت

گیاهی شفابخش برای کسانی که همیشه استرس دارند

سدر عطاری گیاه

اگر استرس دارید و همیشه نگران هستید این داروی گیاهی را بنوشید تا از استرس خلاص شوید.

 به گزارش سرویس علمی جام نیوز، استرس‌ عبارت‌ است‌ از واکنشهای‌ فیزیکی‌، ذهنی‌ و عاطفی‌ که‌ در نتیجه‌ تغییرات‌ و نیازهای‌ زندگی‌ فرد، تجربه‌ می‌شوند. اگر دلتان می خواد کمی به دور از استرس باشید بعضی از گیاهان دارویی می توانند تا حد زیادی به شما کمک کنند که یکی از آنها بادرنجبویه است.

بادرنجبویه (Melissa officinalis)از کلمه یونانی زنبور عسل گرفته شده ودسته کم از دوران قرون وسطی برای کم کردن استرس و اضطراب و کمک به خواب ،استفاده می شده.

در یک مطالعه ازداوطلبان سالم، آن هایی که مقدار استانداردی (۶۰۰ میلی گرم)از عصاره ی بادرنجبویه را استفاده کرده بودند نسبت به کسانی که از دارونما استفاده کرده اندآرام تر و هوشیار تر بودند.

در حالی که معمولا بی خطر است، آگاه باشید از این که بعضی از مطالعه ها نشان داده که استفاده بیش از اندازه ی آن می تواند عملا شما را بیشتر مضطرب کند.

بنابر این از دستور ها پیروی کنید و از کمترین دوز شروع کنید.

بادرنجبویه به صورت چای، کپسول و طعم جزئی فروخته می شود .آن بیشتر همراه با سایر گیاه های آرام کننده از قبیل رازک بابونه و سنبل کوهى استفاده می شود.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا