پزشکی و سلامت

گوشت قرمز” شما را زشت مي‌كند

گوشتيك اصل كلي درباره بهره‌گيري از غذاها در وقت مناسب وجود دارد كه بهتر است براي نهار، غذايي مناسب و كامل و در شب غذايي سبك خورده شود زيرا غذاي مصرف شده در وعده ناهار سبب حفظ وزن مناسب بدن مي‌شود.

نوروز حقي كارشناس تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: براساس يافته‌هاي جديد استفاده زياد از تخم مرغ و شير به همراه گوشت قرمز سبب ايجاد حالت خستگي دايمي در افراد مي‌شود برخلاف آن نيز استفاده زياد از گوشت و غذاهايي كه خوردن آنها در روز پيشنها مي‌شود باعث ايجاد انرژي بيش از حد و در نتيجه عصبانيت،‌تشويش، تحريك و همچنين جوش زدن بيش از حد افراد خواهد شد.

وي افزود: خوردن مواد غذايي در ساعاتي كه بيشتر مفيد و قابل جذب بدن باشد، باعث حفظ وزن مناسب بدن نيز مي‌شود، براي مثال اگر لبنيات در نيمه روز مصرف شوند به سختي جذب بدن خواهند شد و در نتيجه سبب پديد آمدن يك منبع انرژي استفاده نشده كه به چربي تبديل مي‌شود، در صورتيكه همين لبنيات اگر در ساعات ويژه خود مصرف شود سبب ايجاد وزن اضافي نخواهد شد.

اين كارشناس تصريح كرد: در هنگام شب بايد آب نوشيد چرا كه آب هنگام شب بدن را پاكيزه مي‌كند تغذيه در زمان مناسب به معناي نيرو بخشيدن بيشتر به ساختمان بدن است.

وي در پايان اظهار داشت: خوردن سالاد و گوجه فرنگي در ظهر، باعث جذب كامل آن خواهد شد در حاليكه شب به هنگام تهاجم غير قابل تحملي براي معده خوهد بود.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا