فرهنگ و هنر

گفتگوی نوروزی با محمد علیزاده : ازدواج نکرده ام !

با توجه به فرا رسیدن نوروز به سراغ خواننده پاپ کشورمان محمد علیزاده رفتیم و گفتگویی در خصوص زندگی شخصی و نوروز با وی انجام دادیم که در متن زیر می‌خوانید.

   -لطفا بیوگرافی خود را بگویید و سبک زندگی شخصی و خانوادگی خود را معرفی کنید.

 دی ماه امسال 32 سالگی‌ام تمام شد و وارد 33 سالگی شدم در خانواده‌ای کاملا فرهنگی و علمی رشد کردم پدرم معلم بود و در یک خانواده سنتی که یکی از افتخاراتم هستند بزرگ شدم.

 -تعریف بهار با توجه به احساس شخصی شما چیست؟

 از کودکی این حال و هوا را دوست داشتم، این حس که چیزهایی را که در وجودم کهنه شده را دستمال بکشمف مثل خانه تکانی گاهی دچار درگیری‌های اجتماعی و روزمرگی می‌شویم و اخلاقیات را فراموش می‌کنیم بهار نوآوری اتفاقات گذشته است، برای مثال کاری را که در 15 سالگی دوست داشته‌ایم به خاطر دغدغه‌ها فراموش کردیم بهار فرصت خوبی است که به آن‌ها فکر کرده و کودک درونم را حفظ کنم.

 -پس از نظر شما بهار یعنی؟

 بهار یعنی امید به آینده، نوشدن دوباره، رفتن به سالی که هنوز تجربه نکرده‌ایم امیدوارم تجربه خوبی برای من و تمام مردمی که دوستشان دارم و اعتقاد دارم با احساس‌ترین مردم دنیا هستند، باشد.

 -نظر شما به عنوان یک ایرانی در مورد عید نوروز این عید پارسی چیست؟

 عید نوروز میراث گذشتگان ماست و به ما ارث رسیده است تک تک ما باید آن را پاس بداریم و حتی گاهی رنگ و لعاب آن را بیشتر کنیم عید نوروز هویت ما ایرانی‌هاست، هویتی که با چرخش زمین، با آب و هوا و شکوفه دادن درختان آغاز می‌شود این اتفاق هویت من است، آن را دوست دارم و شاید لحظه‌ تحویل سال سرکار نباشم اما در محل کارم نیز سفره هفت سین می‌چینم چون هویت من، هویت هفت سین است و تک تک آنها تعریف خود را دارد و من تعاریف آنها را دوست دارم.

  -چقدر آداب و رسوم نوروز را رعایت می‌کنید؟

   این آداب و رسوم از کودکی با ما بوده است قشنگترین آنها عیدی دادن است، هرچند امروزه بیشتر عیدی می‌دهم و کسی جز پدر و مادرم به من عیدی نمی‌دهند، اما صله رحم را خیلی دوست دارم و به غیر از نوروز نیز سعی می‌کنم با کسانی که دوستشان دارم و از کودکی با آنها خاطره دارم صله رحم را انجام دهم.

-بهترین عیدی که گرفته‌اید چه بوده است؟

یادم می‌آید از بچگی و حتی الان هر وقت به خانه عمه‌ام می‌رفتیم عمه‌ام تخم‌مرغ رنگی به ما می‌داد عیدی گرفتن از پدر و مادر نیز بی‌نظیر است، هر چند مبلغ و بعد مادی آن در کودکی مهم بود اما اگر لحظه تحویل سال در خانه باشم دوست دارم سریع از پدر و مادرم عیدی بگیرم چون نوستالژی کودکی و نوجوانی‌ام است.

 -ازدواج کردید یا نه؟ بهترین اتفاق زندگی‌ شما در کدام بهار بوده است؟

  ازدواج نکردم هر بهاری جذابیت خود را داشته و نمی‌توان به یک بهار بسنده کرد هر روز قشنگی خاص خود را دارد همیشه به دوستانم می‌گویم ما چون انسان متولد شده و اشرف مخلوقاتیم،‌ خوشبختیم و تا پایان عمر این دنیا و آن دنیا خوشبختی ما ادامه دارد و همیشه بهار است، سعی می‌کنم ناامیدی در زندگی‌ام راه نداشته باشد و امیدوار باشم.

 معتدقم همیشه یک نگاه، من را نگاه می‌کند، من را چک می‌کند، گاهی گوشم را می‌گیرد، گاهی شرایط را طوری می‌چیند که همه چیز خوب شود و گاهی عرصه را برایم تنگ می‌کند و اسمش خدا است و من همه زندگی‌ام را از او دارم.

  آیا سفره هفت سین می‌چینید؟

 لحظه‌ی تحویل سال پیش خانواده هستید یا دوستانتان؟ بله می‌چینم، همیشه آرامشم و بهترین لحظاتم با خانواده است.

خانواده‌ام به همه چیز، حتی به کارم ارجعیت دارد، گاهی نیز که لحظه‌ِ تحویل سال نبودم ودر تلویزیون بودم، سرسفره‌ی هفت سین همه‌ی مردم بوده‌ام.

 آیا اعتقادی به سفره‌ی هفت سین ونشستن پای آن درلحظه‌ی تحویل سال دارید؟

  بله به دعای پدر، فال حافظ، صدای قرآن خواندن پدر قبل از تحویل سال اعتقاد دارم.

معمولاً اگر درمنزل باشم قبل از تحویل سال صدای آقای شجریان و آهنگ بهار دلکش ایشان را گوش می‌کنم وبه نظرم همه‌ی این اتفاقات قشنگ است.

 تا به حال کاری در خصوص بهار ارائه داده‌اید؟

 بله، سال 90 تیتراژ برنامه‌ی تحویل سال شبکه سوم سیما به نام  حالمو زیبا کن با مطلع من به دستای خدا خیره شدم معجزه کرد معنی معجزه شو زود به قلبم برگرد یا همکاری میلاد ترابی ساختیم.  چند کار تیتراژ وتلویزیونی دارید واز بین آن‌ها کدام یک برای شما جذاب تر وخاطره‌انگیز تر است؟ کار تلویزیونی من با برنامه‌ی جزرو مد شروع شد در سال 83 بعد برنامه کوله پشتی سال 85، سریال سراب ساخته‌ی آقای سهیلی زاده وکار شهر باران در ماه رمضان برای شبکه اول ماه رمضان امسال هم سریال خروس کار آقای سعید آقا خانی ویک کار هم برای جشن شبکه‌ی پنج سیما، همه‌ی کارهایم را دوست دارم اما خداحافظ همین حالا را که سال 85 تولید کردیم، خیلی دوست دارم چون فرم خواندنم را عوض کرد، هر چند از نظر صدا، تحریرها وفرم ایرانی خواندن همان بود اما یک مقدار فرم وحال واحوال روحی مرا عوض کرد ودر خواندنم تاثیر گذاشت.

  شهر باران را نیز دوست دارم و هنوز درتنهایی ام آن را زمزمه می‌کنم آهنگ   هواتو کردم  ماه رمضان امسال را نیز دوست دارم چون مردم آن را دوست داشتند احساس و عواطف مردم ایران به شما نشان می‌دهد کدام کارها احساسی‌تر است.

آهنگ حس آرامش چه‌طور؟

 ملودی آهنگ حس آرامش را فکر می‌کنم فقط 3 دقیقه ساخت آن طول کشید و با ترانه‌ی آقای کاظمی وهمکاری دوست خوبم آقای شهاب اکبری ساختم وخودم راخیلی آرام می‌کند.

 چه‌قدر از ترانه‌ها را خودتان می‌گویید؟

تقریباً 40تا 50 درصد ترانه‌ها مال خودم است البته هیچ گاه خودم را ترانه‌سرا نمی‌دانم بلکه نوشته‌های من است واز دوستان خوبی چون فرزاد حسنی، آقای کاظمی، علی بحرینی و … کمک می‌گیرم.

 آرزوی شما در سال جدید برای خودتان و مردم چیست؟

 برای خودم آرزوی عاقبت بخیری است یعنی دنیامون آخرش خوب تمام شود وزمانی که تیتراژ بالا می‌آید حس خوبی به من بدهد برای مردم نیز حس آرامش همیشگی می‌طلبم چون وقتی آرامش در زندگی باشد قاعدتاً بهتر فکرمی‌کنیم، تنمان سالم تر و دنیا را زیباتر می‌بینیم.

 از بین سین‌های سفره‌ی هفت سین کدام را انتخاب می‌کنید؟

  سیب وسرکه، سیب را چون وقتی صدایم در بین سانس‌ها می‌گیرد، خوردن سیب تاثیر خوبی روی هنجره‌ام می‌گذارد.

 وی در پایان گفت: آهنگ  جزتو سرنوشت هنری من را عوض کرد و باعث شد مردم کارهای مرا دنبال کنند و در بین کارهای جدید آهنگ فکرشم نکن را خیلی گوش می‌کنم چون فضایش را دوست دارم وخیلی به دلم نشست.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا