پزشکی و سلامت

گشنیز، باکتری سالمونلا را مهار می کند

گشنیز خاصیت درمانی زیادی دارد هر چند که بیشتر به عنوان گیاه ضددیابت معروف است.گشنیز، کنترل کننده قندخون؛ آمار بیماری دیابت در سراسر جهان در حال افزایش است.نتایج بررسی ها نشان می دهد، مصرف پودر گشنیز در کاهش قندخون موثر است.

به نقل از روزنامه خراسان ؛ مهار کننده سالمونلا؛ ثابت شده است که این گیاه با باکتری سالمونلا مقابله می کند. این باکتری باعث بروز بیماری های دستگاه گوارش می شود.خاصیت فیتونیوترینت؛ روغن فرار آن، غنی از فیتونیوترینت است.

درمان کننده آکنه و جوش؛ مصرف پودر آن و زردچوبه یا استفاده از آب گشنیز، بروز جوش و آکنه را به طور چشمگیری کاهش می دهد.مقابله با بیماری های عفونی؛ بیماری هایی مانند آبله ناشی از عفونت است که به آسانی از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می کند. پودر گشنیز به طور موثری با میکروب های این بیماری مقابله می کند.

تنظیم کننده قاعدگی؛ دمنوش آن برای کنترل خون ریزی شدید در دوران قاعدگی مفید است.مقابله با رادیکال های آزاد؛ گشنیز با رادیکال های آزاد مقابله می کند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا