آرایش و زیبایی

گردو سالم ترین هسته روغنی که موجب جوان سازی میشود



Normal
0




false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA






































































































































































گردو

محققین عنوان می کنند که یک مشت گردو دو برابر سایر هسته‌های روغنی،  آنتی‌اکسیدان دارد پس می‌تواند خودش را به‌عنوان عنصر جوان‌سازی معرفی کند.

به گزارش  زندگی سالم، پژوهشگران رشته تغذیه در دانشگاه پنسیلوانیا  می گویند گردو به‌ عنوان سالم‌ترین هسته روغنی است زیرا آنتی‌اکسیدان موجود درآن بیشتر از سایر هسته‌های روغنی است و شما برای حفظ سلامت باید گردو را به فهرست غذایی خودتان اضافه کنید.

تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا ثابت می‌کند، گردو از سایر هسته‌های روغنی مانند بادام زمینی، پسته، فندق و بادام سالم‌تر است. همه هسته‌های روغنی به‌عنوان موادی سالم و مغذی شناخته شده است که ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد و فیبر دارد.

این‌گونه هسته‌های روغنی در عین حال فاقد فرآورده‌های شیری و گلوتن است؛ دو ماده‌ای که بسیاری نسبت به آن آلرژی دارند.

تحقیقات قبلی نشان داده،  مصرف مقادیر کمی از هسته‌های روغنی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، بعضی انواع سرطان، دیابت نوع۲ و بعضی مشکلات بهداشتی دیگر را کاهش دهد.

به گفته جو وینسون، سرپرست این تحقیقات، برای بهره‌برداری از خواص گردو باید آن را به شکل بو نداده استفاده کرد. به گفته دکتر وینسون، حرارت ناشی از بو دادن هسته‌های روغنی، میزان آنتی‌اکسیدهای آن‌ها را کاهش می‌دهد.

او می‌گوید، مردم معمولا گردو را به‌صورت بو نداده و طبیعی می‌خوردند در نتیجه از آنتی‌اکسیدان‌های آن استفاده کامل را می‌کنند.

پزشکان بدون مرز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا