پاسخ های ویزیت رایگان

کیست مویی چیست؟ روش درمان کیست مویی چیست؟

کیست مویی چیست؟ روش درمان کیست مویی چیست؟

با کیست مویی چه باید کرد؟

دختری 28 ساله هستم. مدت دو سال است که در ناحیه پایین کمرم برجستگی دردناک فولیکولیت ‌مانندی ایجاد شده است که هنگام نشستن بسیار آزارم می‌دهد. پزشکم معتقد است که فقط با جراحی می‌توانم آن را درمان کنم. آیا واقعا نیاز به جراحی دارم؟!

پاسخ : دکتر خلیل صداقت‌پیشه، متخصص پوست و مو:

کیست مویی یک ضایعه ژنتیک است که ممکن است فرد از موقع تولد یا حتی دوران جنینی آن را همراه داشته باشد. درواقع ممکن است در روند تشکیل مو، ناخن، استخوان و هر عضو دیگری اختلال ایجاد شود و رشد آن به صورت متفاوتی صورت گیرد. در مورد مو نیز رشد غیرعادی آن ممکن است باعث ایجاد کیست شود.
شاید این کیست سال‌ها در بدن وجود داشته باشد، اما به علت اینکه جلوی دید نیست، فرد متوجه آن نشود و اصلا مشکلی هم ایجاد نکند. گاهی در بعضی نواحی بدن مثل ناحیه پایین ستون فقرات، تجمع و کیستی از مو ایجاد می‌شود که به ناحیه بیرون سرباز می‌کند و نشستن و برخاستن را برای بیمار دشوار می‌سازد.
در این صورت، فرد باید حتما در اتاق عمل و زیر بیهوشی جراحی شود؛ چون معمولا منطقه این کیست خیلی وسیع است و تا قسمت‌های خیلی عمیقی گسترش پیدا می‌کند. گاهی اوقات می‌بینیم بعضی پزشکان غیرمتخصص به صورت سرپایی این جراحی را انجام می‌دهند، اما چون در حالت سرپایی نمی‌توان کیست را کاملا تخلیه کرد، مشکل بیمار پس از مدتی عود می‌کند. درمقابل، کیست‌هایی که در سایر نواحی پوست هستند، معمولا راحت‌تر درمان می‌شوند و شاید هر پزشک متخصصی بتواند آنها را جراحی کند.

kist
کیست مویی چیست؟ روش درمان کیست مویی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا