پزشکی و سلامت

کوبیدن این گیاه مرگ آور است

اسفرزهاسفرزه گیاه دارویی است که بیشتر در مناطق خشک و نیمه گرمسیری رویش می یابد و خواص بی‌شماری دارد اما این گیاه را هرگز نباید کوبید.

مجتبی خادم الحسینی کارشناس گیاهان دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:اسفرزه گیاه دارویی است که بذر آن خاصیت دارویی دارد. اسفرزه در میان عوام به تخم سفید نیز معروف است .

این کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به این که اسفرزه به دو شکل ریز و درشت وجود دارد گفت: بذرهای ریز استفاده چندانی ندارد و لعاب زیادی تولید نمی‌کند در حالی که نوع درست بیشتر مصرف دارویی و لعاب فراوانی که حاوی موسیلاژ است دارد.

وی ادامه داد: زمانی که سرماخورده هستیم و مجاری تنفسی دچار التهاب و عفونت است، با مصرف دم کرده اسفرزه این علائم برطرف می شوند و عضو نشانه های سطحی مجاری تنفسی و گوارش نیز دفع می شود.

وی به ضد یبوست بودن اسفرزه اشاره کرد و گفت: مصرف دانه های این گیاه مدفوع را نرم و دفع را بسیار آسان می کند.

خادم الحسینی در پایان اظهار داشت: نکته بسیار مهمی که در مصرف این گیاه باید در نظر داشت این است که اسفرزه را نباید بکوبیم یا آسیاب کنیم زیرا وقتی مصرف کنیم باعث ایجاد سردی شدید می‌شود و گه گاهی مرگ را به دنبال دارد.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا