پزشکی و سلامت

کم کاری و یا پرکاری تیروئید سبب “اختلالات خواب” می‌شود

رئیس مرکز اختلالات خواب شغلی با بیان اینکه اختلالات هورمون تیروئید بروی خواب تاثیر زیادی دارد، گفت: کم کاری و یا پرکاری تیروئید شدیدا سبب اختلال خواب می‌شود.

دکتر خسرو صادق نیت رئیس مرکز اختلالات خواب شغلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه هورمون تیروئید بروی کیفیت خواب تاثیردارد بیان داشت: کم کاری تیروئید سبب وقفه تنفسی حین خواب می‌شود که با درمان می‌توان این مشکل را برطرف نمود.

 وی افزود: یکی از علل بروز اختلال خواب بیماریهای زمینه‌ای و بالعکس است که اگر ناشی از مشکلات هورمونی باشد می‌تواند در ناباروری نیز تاثیرگذار باشد.

 وی با اشاره به اینکه در افراد نابارور استرس‌های ناشی از ناباروری آن‌ها را دچار اختلال خواب می‌کند، خاطرنشان کرد: در اختلال خواب علل هورمونی متعددی وجود دارد مثلا در زنانی که هورمونهای مردانه آن‌ها زیاد‌تر است کیفیت خواب پایین است.

 به گفته این فلوشیپ اختلالات خواب عوامل محیطی مثل سر و صدا و مشکلات روحی و روانی، استرس، مشکلات جسمی و ابتلا به بیماری‌ها از مهم‌ترین علل بی‌خوابی و بر هم خوردن سیکل خواب و بیداری طبیعی بدن است.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا