اجتماعی

کمبود این ویتامین در بدن موجب ام اس می شود

به گفته یک متخصص مغز و اعصاب تصور عموم بر این است که نقش ویتامین D فقط در استخوان سازی و تشکیل استخوان ها خلاصه شده ولی این ویتامین نقش بسیار زیاد و اساسی در تکامل مغز و تکمیل سیستم عصبی مرکزی دارد
به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از سلامانه، دکتر سید مسعود نبوی توضیح داد: علاوه بر این سالهاست که ثابت شده ویتامین D نقش مهمی در تنظیم سیستم ایمنی دارد و التهاب ها را مهار می کند.
وی با اشاره به این که در ارتباط با بیماری های مغز و اعصاب و ام اس با ویتامین D نیز تحقیقاتی صورت گرفته خاطرنشان کرد، به طوری که برخی بیماران مبتلا به ام اس سطح خونی ویتامین D فعالشان در بدن کم بوده است.
این متخصص مغز و اعصاب گفت: برای این که دنبال رابطه علت ومعلولی بین بیماری ام اس و ویتامین D بگردیم باید بگوییم کمبود این ویتامین با ام اس مرتبط است و این کمبود از زمان زندگی جنینی ارتباط موثری با ابتلا به ام اس دارد.
وی همچنین گفت: در حال حاضر در حدود 17 هزار بیمار مبتلا به ام اس در کشور داریم که هشت هزار نفر از آنها در تهران و مابقی در سایر نقاط کشور به صورت جمعیت پراکنده هستند. بیشترین میزان مبتلایان نیز در اصفهان زندگی می کنند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا