روانشناسی

کشف ترکیبی جدید با قابلیت درمان “آلزایمر”

آلزایمر

دانشمندان در جدیدترین مطالعات خود دریافتند که ترکیبی از میوه و سبزیجات از بروز بسیاری از بیماری‌های ذهنی و حافظه‌ای جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ بیماری آلزایمر که رایج‌ترین شکل زوال عقل است با از دست دادن حافظه کوتاه مدت و یادگیری در مشکلات همراه است که دانشمندان در موسسه مطالعات زیست شناسی سالک، کالیفرنیا دریافتند که یک ترکیب معمول از میوه و سبزیجاتی مانند سیب و انگور و توت فرنگی می‌تواند از بیماری آلزایمر پیشگیری کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، یک ماده شیمیایی معمولا در سبزیجات و میوه‌هایی مانند توت فرنگی و سیب و انگور یافت می‌شود که مانع از دست رفتن حافظه و کند ذهنی می‌شود.

گفتنی است، دانشمندان با اضافه کردن ترکیبی منحصر به فرد از این میوه‌ها و سبزیجات به موش مشاهده کردند که یادگیری مهارت‌های آن‌ها در کوتاه مدت افزایش یافته است و حافظه‌شان بهبود یافته است.

فیستین ماده‌ای است که نقش ویژه‌ای درتقویت مغز و حافظه دارد و یک پروتئین شناخته شده است که از بیماری‌های مغزی جلوگیری می‌کند.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا