آرایش و زیبایی

کرم‌هایی با این خصوصیت محافظت کننده‌های بهتری هستند

 

از همه قسمت‌های بدن در مقابل این عامل طبیعی باید محافظت شود.

خلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: آفتاب مهمترین عامل آسیب رسان به کلاژن‌های پوست، به غیر از افزایش سن محسوب می‌شود.

 

صداقت پیشه ادامه داد: آفتاب عوارضی چون چروک خوردن و پیری پوست، تیرگی، لک و بدخیمی های پوستی را به همراه دارد که پوشش مهمترین محافظت کننده در مقابل آن است.

 

وی اضافه کرد: از تمام قسمت‌های بدن در مقابل نور خورشید باید محافظت کرد که این امر با پوشش مناسب میسر می شود، در قسمت‌های صورت و دست نیز این محافظت باید به صورت استفاده از دستکش و کرم های ضد آفتاب مناسب انجام گیرد.

 

صداقت پیشه گفت: هر چه مقدار SPF یا همان فاکتور محافظتی نور خورشید بیشتر باشد، میزان محافظت از پوست آن نیز بیشتر می‌شود. افرادی که پوست‌های روشن و سفیدی دارند باید از کرمهایی با SPF بالا استفاده کنند، اما افراد با پوست سبزه SPF های پایین نیز موثر است، چون رنگ پوست این افراد، خود یک محافظت کننده محسوب می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: برف به علت منعکس کردن اشعه ماوراء بنفش خورشید برای پوست بسیار مضر است و در روزهای برفی نیز باید از عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب مناسب استفاده شود.

 

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا