خانه داری

کدبانوی مدرن باشید

به دنبال براقی و درخشندگی هستید؟ این نکات خانه داری مدرن پیش رو با استقبال شخصیت های نوع A قرار گرفته درحالی که تا حد ممکن، به صرفه جویی زمان پرداخته است. هوشمندانه تر کار کنید نه سخت کوش تر، این شعار ماست.

۱- شیشه شکسته دارید؟

پس از آنکه تکه های بزرگتر را برداشتید، تکه های کوچک را با مقداری نان سفید و نان ساندویچی بردارید. پس از آن با یک حوله کاغذی خیس محیط را تمیز کنید.

۲- چسب های باقیمانده برچسب های قیمت، نمای خانه شما را خراب کرده اند؟!

یک نوع روغن مثل روغن زیتون، روغن کانولا، آفتابگردان یا اکالیپتوس را روی دستمال کاغذی یا حوله بمالید. دستمال را روی تابلو پهن کرده و چند دقیقه صبر کنید، سپس حوله را روی سطح بکشید تا تمیز شود. فقط مراقب باشید روغن مواد جاذب را لکه نکند. می توانید ابتدا روی یک بخش کوچک امتحان کنید.

۳- از اثری که مبلمان سنگین روی فرش ایجاد می کند تنفر دارید؟!

برای برداشتن اثر آن یک تکه مکعبی یخ در آن محل قرار دهید. شب تا صبح صبر کرده و صبح محل را کنترل کنید. اگر پوشش کامل نشده بود به آرامی نخ های باقیمانده را بالا بکشید.

۴- اجازه ندهید آینه داخل حمام و سرویس بهداشتی بخار بگیرد.

صابون خشک را کمی روی سطح آینه بکشید تا روی آن بخار نگیرد، سپس صابون روی آینه را با یک پارچه تمیز کنید.

۵- اگر لباس هایی دارید که از روی محل آویزان کردن سر می خورند، به جای خرید گیره پلاستیکی، نوارهای لاستیکی را نزدیک دو انتها نصب کرده تا مشکل شما حل شود.

۶- می خواهید شمع مدت زمان بیشتری روشن بماند؟

قبل از استفاده از آن، شمع را در فریزر قرار دهید تا سفت شود. این کار باعث می شود شمع آهسته تر ذوب شود. اگر شمع باریک است یک ساعت زمان کافی است. شمع های ضخیم تر باید ۶ تا ۸ ساعت در فریزر بمانند.

۷- مقداری جوش شیرین روی نیمکت پاشیده و چند دقیقه صبر کنید و بعد جاروبرقی بکشید. این کار باعث جذب هر نوع بوی ناخواسته می شود.

۸- تیغه های کثیف پنکه را با رویه های قدیمی بالش تمیز کنید. این پارچه غبار و گرد و خاک را جمع می کند و چیزی روی زمین نمی نشیند.

۹- دیدن گلها زیباست. اما گرده آنها به راحتی روی لباس ها و فرش ها می ریزد.

برای برداشتن باقیمانده گرده گلها آن را به شدت تکان دهید و جارو کرده و سپس به صورت طبیعی شستشو دهید. محل لکه ها را مچاله نکرده و به آن آب اضافه نکنید. به هیچ وجه لکه را لمس نکنید. چربی طبیعی و گرمای دست شما کار را خراب می کند.

۱۰- با چسباندن نوارچسب مانع ورود مورچه ها به آشپزخانه خود شوید. به راحتی پنجره ها و ورودی ها را با نوار درزگیر دوطرفه بپوشانید.

۱۱- آهن کثیف را با نمک تمیز کنید.

چند قاشق نمک را روی یک پارچه بریزید و آن را روی سطح آهنی قرار دهید و این کار را چند بار تکرار کنید تا زمانی که آلودگی ها و خراشیدگی ها از بین برود. پیش از آنکه سطح فلزی هیتر را با پارچه تمیز کنید هیتر را خاموش کرده و صبر کنید تا سرد شود.

۱۲- می خواهید پنجره هایتان تمیز باشد و برق بزند؟

یک قاشق نشاسته ذرت را در آب ولرم ریخته و آن را روی روزنامه یا دستمال اسپری کنید. سپس آن را خیس کرده و با آن، شیشه را تمیز کنید.

۱۳- کاسه توالت را با یک قوطی نوشابه تمیز کنید.

اگر نوشابه یک شبانه روز روی سطح باقی بماند، اسید کربنیک، اسید سیتریک و اسید فسفریک به راحتی لکه ها را از بین می برند. کناره های کاسه توالت را هم با نوشابه خیس کنید.

۱۴- لکه های روی تشک را با مخلوطی از یک چهارم فنجان هیدروژن پراکسید و با یک قاشق مایع ظرفشویی و نمک از بین ببرید. پیش از آنکه آسیبی به تشک وارد شود این مخلوط را روی آن بمالید و شستشو دهید.

۱۵- با خیس کردن پنبه در سرکه سفید تقطیر شده، قاب پنجره را تمیز کنید. می توان از آن برای سطوح کثیف و تار عنکبوت گرفته و پر از گرد و غبار نیز استفاده کرد.

۱۶- پیش از آنکه سطل زباله خود را با شلنگ آب بکشید، آن را با تمیز کننده توالت و برس توالت تمیز کنید.

۱۷- آیا دور سردوش حمام کثیفی گرفته است؟

یک پاکت پلاستیکی را با سرکه سفید تقطیر شده پر کرده و آن را با یک نوار پلاستیکی به سردوش ببندید طوری که کل سردوش داخل محلول قرار بگیرد. یک شبانه روز صبر کرده و روز بعد با مسواک آن را تمیز کنید.

۱۸- پرده پنجره را با یک جورابی که به دور دست پیچیده یا یک جفت گیره با پارچه میکروفیبر که دور پنجه تان پیچیده اید تمیز کنید.

۱۹- همیشه قبل از جاروبرقی کشیدن هر نوع آشغال و زباله بزرگ را بردارید.

۲۰- رویه اپن و وان حمام را با خمیری از کرم تارتار و سرکه سفید تقطیرشده تمیز کنید. پس از قرار دادن خمیر حداقل ۱۰ دقیقه صبر کرده و سپس با یک تکه پارچه تمیز کنید. سپس با آب و صابون شستشو دهید.

۲۱- بوی اجاق گاز را با این ترفند از بین ببرید:

دو بطری وانیل را در ظرف نسوز (یا داخل لیست شیرینی پزی) ریخته و یک ساعت در فر در دمای ۱۵۰درجه قرار دهید. سپس صبر کنید تا این بوی خوب در کل خانه بپیچد.

۲۲- از یک مسواک قدیمی برای تمیز کردن سطل زباله استفاده کنید. همه جای آن را تمیز کنید. پوست لیمو درون سطل قرار داده و آب گرم داخل آن بریزید تا تمیز شود و بوی بد آن را از بین ببرد.

۲۳- در قفسه های یخچال بوگیر قرار دهید. یک فنجان سرکه سفید مقطر، سودا، خاک ذغال، یک ظرف قهوه خشک شده و یک کاسه جو خام بسیار عالی عمل می کنند.

به امید اینکه این ترفندهای خانه داری مدرن تاثیر خوبی در سطح و سبک زندگی ما داشته باشند.

مجله اینترنتی زندگی سالم

مینا واحدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا