فرهنگ و هنر

کدام فیلم اسکار 2016 گرفت؟

هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار کی پخش میشود ؟

در بامداد دوشنبه ۱۰ اسفند (۲۸ فوریه ) ، هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار در دالبی تیه‌ تر (Dolby Theatre) در هالیوود اند هایل‌اند سنتر (Hollywood and  Hayland Center)  در هالیوود اجرا میشود.  مراسم  اسکار از شبکه (ABC ) ای‌بی‌سی به طورمستقیم پخش میشود.

نامزدهای جوایز اسکار در دوره  هشتاد و هشتم چه کسانی هستند؟

تا کنون نامزدهای 24 بخش اعلام شدند که در بین آنها رکوردهای عجیب وجود دارد.

فیلم مکس دیوانه: جاده خشم با  تعداد ده نامزدی و  فیلم بازگشته با تعداد 12 نامزدی موفق به دریافت بیشترین نامزدی در بین بقیه فیلم های اسکار شدند. بازیگر تام هاردی (Edward Thomas Tom Hardy) در هر دو فیلم سینمایی “بازگشته”  و فیلم سینمایی “مکس دیوانه جاده خشم” به ایفای نقش پرداخته است. تام هاردی برای فیلم بازگشته  و برای اولین بار است که نامزد اسکار شده است.

جنیفر لارنس (Jennifer Shrader Lawrence)  در سن 25 سالگی برای  فیلم “جوی”  نامزد اسکار  برای بار چهارم شد. Jennifer Lawrence اکنون جوان‌ترین بازیگر است که نامزد اسکار برای بار چهارم شده است.

در ماه مه ،  فیلم “مکس دیوانه جاده خشم” اکران شد و این فیلم در سه ماه چهارم سال ۲۰۱۵ موفق به اکران نشد. سه فیلم اتاق ، مریخی و پل جاسوس‌ها در اکتبر اکران شدند و فیلم های” مرکز توجه” و ” بروکلین” در نوامبر و دو فیلم” The Big Short” و فیلم بازگشته در دسامبر اکران شدند.. هشت فیلم نامزد اسکار شدند که فیلم بازگشته اثر  آلخاندرو گونزالس ایناریتو  فیلمی است که نمایش اول آن در جشنواره سینمایی نبوده است.

فیلم “جنگ‌های ستاره‌ای نیرو بیدار می‌شود” با گرفتن 5 نامزدی اسکار مجموعه سینمایی جنگ‌های ستاره‌ای را به 30 رساند که با ارباب حلقه ها برابری میکند.

جرج میلر (George-Miller) برای فیلم “مکس دیوانه جاده خشم ” (Mad-Max) در سمت کارگردان و تهیه کننده نامزد جایزه اسکار شده است. برای فیلم Happy Feet (پایکوبی) جورج میلر با عنوان بهترین فیلم بلند و بهترین فیلم نامه برنده جایزه اسکار شد.

برای بازی در فیلم “کرید” سیلوستر استالونه در نقش راکی بالبوا  برای بهترین بازیگر مرد مکمل نامزد اسکار شد. او دوبار برای بازی در این نقش نامزد شده است.

جان ویلیامز در حال حاضر با داشتن ۵۰ نامزدی اسکار در کارنامه هنری خود اولین فردی است که بیشترین جایزه اسکار را در قید حیات نصیب خود کرده است. جان ویلیامز  تحت عنوان بهترین موسیقی 45 بار نامزد اسکار شده است از جمله امسال برای “جنگ‌های ستاره‌ای نیرو بیدار می‌شود”. همچنین ویلیامز  5 بار برای بهترین ترانه نامزد شده است.

والت دیزنی که انیماتور و کاریکاتوریست و خالق شخصیت‌های کارتونی مانند میکی ماوس میباشددر نیم قرن دوران کاری خود 59 مرتبه نامزد جایزه اسکار شد . دیزنی  22 بار جایزه اسکار را دریافت کرد. وی همچنین در سال 1954 برنده 4 جایزه اسکار شد و رکورد دار است.

نامزد اسکار برای بازیگری 10-9 نفر آمریکایی هستند و نامزدهای دیگر سوئدی  ،استرالیایی، بریتانیایی، ایرلندی ، آلمانی و کانادایی هستند.

فیلم سر شائول از مجارستان ، فیلم یک جنگ از دانمارک و فیلم موستانگ از فرانسه بهترین فیلم های خارجی زبان از اروپا هستند. همچنین فیلم آغوش مار از کلمبیا(آمریکای جنوبی) و فیلم ذیب از اردن هم نامزد بخش فیلم های زبان خارجی شدند.

نامزد های جایزه اسکار 2016

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا