پزشکی و سلامت

کاهش منیزیم عامل استرس

کمبود منیزیم عامل اصلی استرس افراد است که با جایگزینی مواد غذایی جبران می‌شود.

دکتر کرباسی فوق تخصص گوارش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: استرس معمولاً با مقدار منیزیم در بدن مرتبط است؛ وقتی شخصی استرس دارد به مقدار زیاد و بیش از اندازه طبیعی منیزیم از دست می‌دهد، در واقع کمبود منیزیم باعث می‌شود حساسیت بیشتری پیدا کنیم و اضطراب ما بیشتر شود.

افراد برای جبران کمبود منیزیم می‌توانند آن را از مواد غذایی روزانه به دست بیاورند زیرا در اغلب مواد غذایی منیزیم وجود دارد.

وی افزود: با توجه به مطالعه‌ای به نظر می‌رسد که ۷۰ درصد جمعیت دنیا کمبود منیزیم دارند، بدن زنان ۳۶۰ میلی گرم و مرد‌ها ۴۲۰ میلی گرم منیزیم لازم دارد. در واقع بدن همه انسان‌ها به منیزیم نیاز دارد اما برخی با خطر بالاتری در کمبود آن مواجه هستند.

وی ادامه داد: عادت غذایی سالم تنها روش پر کردن این کمبود نیست بلکه بهتر است از مکمل‌ها نیز برای جبران این کمبود استفاده کنیم. تفاوت‌های زیادی در جذب این مکمل‌ها وجود دارد؛ گلیسروفسفات منیزیم محلول در نمک منیزیم است که به خوبی جذب می‌شود و هیچ اختلال گوارشی به وجود نمی‌آورد.

ویتامین‌های B۶، B۹ و B۱۲ اثر منیزیم را تقویت می‌کند و سنتز سروتونین و ملاتونین را ارتقاء می‌دهد، تأثیر مثبت بر روی خلق و خو دارد و می‌توان خواب سریع و راحت داشت.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا