تغذیه سالم

آیا کالری شماری واجب است؟

کالری شماری یا ترفند ساده لاغر شدن | وقتی نوبت به کاهش وزن می‌رسد، بسیاری از مردم می‌خواهند با یک ترفند ساده لاغر شوند: شمردن کالری. بدن انسان فقط به 2200 تا 2700 کالری در روز نیاز دارد.

تعداد زیادی سایت در اینترنت به شما می‌گویند، تمام‌کاری که برای کاهش وزن باید انجام دهید کاهش کالری دریافتی است، آیا این درست است؟ اگرچه این ممکن است تا حدی درست باشد، اما همیشه به این معنی نیست که انجام این کار روشی سالم است گرچه شمارش کالری می‌تواند به برخی از افراد کمک کند تا کاهش وزن خود را شروع کنند، اما این‌یک ترفند جادویی نیست که به هرکسی کمک می‌کند سالم‌تر شود (و از این بابت خوشحال‌تر شود) علاوه بر این، متخصصان می‌گویند، این روش حتی می‌تواند عواقبی داشته باشد.

کالری شماری
کالری شماری یا ترفند ساده لاغر شدن

ای‌امی کارسون، متخصص تغذیه می‌گوید:

شمارش کالری می‌تواند ابزاری مفید در هنگام تغذیه سالم برای رسیدن به اهداف کاهش وزن باشد. بااین‌حال، من آن را برای افرادی که سابقه اختلال در غذا خوردن دارند و یا با بیش‌ازحد در رژیم بودن تحت‌فشار قرار می‌گیرند، توصیه نمی‌کنم.

کارسون راهکارهای دیگری را برای تغذیه سالم‌تر، ازجمله گوش دادن به نشانه‌های گرسنگی و سیری خود و یادگیری میزان کالری لازم برای بدن، توصیه می‌کند.

او ادامه می‌دهد: من معمولاً برای بیماران، از مقیاس گرسنگی استفاده می‌کنم تا میزان گرسنگی را از حد (1) تا بیش‌ازحد پر (10) ارزیابی کنم. به‌طورمعمول، گرسنگی کاذب جای احساس واقعی گرسنگی را می‌گیرد و یک احساس ذهنی جای آن را می‌گیرد.

کارسون که همچنین می‌گوید:

او همچنین طرفدار بزرگ برنامه‌های غذایی برای جلوگیری از خستگی تصمیم ترسناک است که اغلب باعث می‌شود بسیاری از ما بخواهیم شب‌های آخر هفته بیرون برویم؛ اما اگر سرانجام نتوانید هرازگاهی از غذا خوردن بدون فکر جلوگیری کنید، کارسون می‌گوید عرق نکنید.

خوردن بیش‌ازحد، بعضی‌اوقات به دلیل بی‌حوصلگی، استرس، غم و اندوه و احساسات دیگر است، توجه به این موضوع مهم است و داشتن راهکارهای جایگزین برای کنار آمدن با احساسات باید بررسی شود.

کلاً برای رژیم گرفتن، یک روش مبتنی بر استفاده از مواد غذایی سالم کاملاً بهتر است زیرا کالری کمتری را به بدن می‌رساند بدون اینکه لازم باشد هر کالری را بشمارید. این سبک از غذا خوردن توسط همه قابل‌استفاده است و قوانین خاصی برای پیروی از آن وجود ندارد، فقط این‌که شما باید بدانید از چه غذاهایی را انتخاب کنید که تا حد ممکن برای بدن سالم و کافی باشند. به نظر می‌رسد اجتناب از کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، قندها و غذاهای کاملاً فرآوری شده نکته مهمی برای سالم خوری باشد.

کارسون توصیه می‌کند افراد با ترکیب میوه یا سبزی‌ها با هر وعده غذایی و شروع سعی در داشتن غذاها و مواد خوراکی سالم در روز و ورزش کالری شماری را کنار بگذارند.

بیشتر بخوانید : چرا هرکار می کنم لاغر نمیشم ؟!

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا