فرهنگ و هنر

کارگردان «ماتادور»: امکاناتمان قابل مقایسه با هالیوود نیست

ماتادورکارگردان سریال پلیسی «ماتادور» ضمن بیان اینکه به 60 درصد از آنچه که درباره‌ی این سریال در ذهن داشته رسیده است، گفت: امکانات ما در این سریال نسبت به سایر سریال‌های ایرانی بیشتر بود ولی نسبت به سریال‌های آمریکایی و هالیوودی خیلی ضعیف‌تر بود.

 

به گزارش سینماخبر ، فرهاد نجفی ، بیان کرد: امکانات ما در «ماتادور» با امکانات سریال‌های هالیوودی قابل قیاس نیست ولی ما سعی کردیم با خلاقیت تا جایی که می‌شود خیلی بیشتر از امکاناتمان توانایی نشان دهیم.

وی انگیزه‌اش از ساخت این سریال پلیسی را اینگونه عنوان کرد: من کارگردانی هستم که تکنیک را خیلی دوست دارم و همیشه برایم دغدغه است که چرا ما فضاهای تکنیکی غرب را در آثارمان نداریم و اینکه چطور می‌شود آن فضاها را وارد آثارمان کنیم.

این کارگردان افزود: از 12 سال پیش همیشه به دنبال تکنیک بودم و در «حرکت اول» هم آن را پیاده کردم و در حال حاضر اتفاقی افتاد که در خدمت یک سریال باشم که بتوانم با امکانات و تکنولوژی‌های بیشتر و بهتر آن را بسازم، زمانی هم که برای ساخت «ماتادور» با من صحبت کردند گفتم اگر قرار است یک کار متفاوت باشد من هستم ولی اگر قرار است صرفا یک سریال ساخته شود من نمی‌سازم.

نجفی همچنین خاطرنشان کرد: در یک کار اکشن باید همدلی وجود داشته باشد، ما در ایران در همه‌ی کارهای تیمی ضعیف هستیم به همین خاطر است که برای فوتبالمان هیچ وقت اتفاقی نمیفتد ولی کشتی‌مان قهرمان می‌شود.

بنا بر گزارش ایسنا، او ادامه داد: زمانی که در یک کار اکشن ساختار، بدلکاری، جلوه‌های ویژه و حتی گریم درست کنار هم چیده نشوند و آن فیلم اکشن تکنیکش خوب از آب درنیاید یک کمدی مسخره می‌شود و بعد از پنج سال کسی رغبت نمی‌کند دوباره سمت این ژانر برود. چرا ما اینقدر فیلم درام می‌سازیم و اکشن نمی‌سازیم؟ چون ساخت یک اثر اکشن سخت است و به همکاری گروهی نیاز دارد حتی یک طراح صحنه باید جلوه‌های ویژه در این نوع ژانرها بشناسد.

نجفی اظهار کرد: شاید «ماتادور» سریالی باشد که از نظر اکشن بودن تا به حال در ایران ساخته نشده است ولی با کمی حمایت بیشتر مسؤولان من می‌توانم فراتر از «ماتادور» را بسازم.

او درباره‌ی اینکه نیروی انتظامی برای ساخت «ماتادور» چقدر کمک کرده است؟ گفت: نیروی انتظامی خیلی به ما کمک کرد، شاید در مواردی من به عنوان کارگردان ناراضی باشم و بگویم اگر اطمینان بیشتری می‌شد ما می‌توانستیم کیفیت بالاتری داشته باشیم اما خیلی بیشتر از آنچه که فکر می‌کردم کمک کردند حتی از نظر امکانات ماشین؛ در ابتدا با روابط پلیس‌ها در «ماتادور» مخالفت شد اما صحبت کردیم و آن‌ها هم اجازه دادند روابط پلیس‌ها در «ماتادور» را متفاوت نشان دهیم.

نجفی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا برای ساخت «ماتادور» از آثار هالیوودی بهره گرفته‌اند؟ بیان کرد: در کل یکسری اصول کلی در همه‌ی فیلم‌ها وجود دارد، مثلا وقتی قرار است یک فیلم ترسناک بسازیم بیشترشان یا درباره‌ی جن است یا فردی که به طرز بدی آدم می‌کشد اما اینکه بخواهیم از روی فیلم خاصی اقتباس کرده باشیم اصلا اینطور نبوده است.

این کارگردان درباره‌ی تفاوت پلیس‌ها در «ماتادور» نسبت به پلیس‌های سایر سریال‌ها، عنوان کرد: تفاوت پلیس‌های ما در «ماتادور» ارتباط پلیس‌هایمان است همیشه پلیسی که در سریال‌های دیگر می‌دیدیم طوری بود که حتی خارج از حوزه‌ی کاری هم یکدیگر را با اسم سرهنگ و سرگرد صدا می‌کردند و این غیر واقعی است اما روابط پلیس‌های «ماتادور» خارج از محدوده کاری، صمیمی است با هم شوخی می‌کنند و می‌خندند و … و غیر از ساعات مأموریت کاری هیچ وقت یکدیگر را با اسم سرهنگ و سرگرد صدا نمی‌زنند.

نجفی در پایان درباره عنوان سریالش گفت: «ماتادور» به غیر از گاوباز به معنی قاتل خونسرد نیز هست، قاتلی که خیلی خونسرد است و کارهایش را در خفا انجام می‌دهد و علنی نیست، همانطور که یک گاوباز با خونسردی با یک پارچه قرمز جلوی گاو می‌ایستد؛ به نوعی تلفیق خونسردی، قتل و خشونت است.

بنا بر این گزارش، سریال «ماتادور» هم اینک هر شب حدود ساعت 22 و 15 از شبکه اول سیما پخش می‌شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا