آموزش

کارهایی که بعد از بیدار شدن در صبح نباید انجام دهیم

شاید شما هم به این نتیجه رسیده باشید که اگر صبح  را خوب آغاز کنید  در طول روز کارها را با شادابی و انرژی بیشتر انجام خواهید داد  و حتی بعضاً احساس خستگی زیاد هم نمی‌کنید. وقتی از خواب بیدار می‌شوید بهتر است نکاتی را رعایت کنید یا بهتر بگوییم کارهایی را انجام ندهید که انرژی را از شما سلب کند. به هفت مورد از این کارها اشاره می‌کنیم:

 ۱/ خاموش کردن آهنگ  هشدار گوشی یا ساعت

اگر عادت دارید که با صدای زنگ ساعت  یا گوشی از خواب برخیزید آن را خاموش نکنید و با همان زنگ اول  از رختخواب جدا شوید زیرا در غیر این صورت به‌ احتمال‌ زیاد ممکن است دوباره خوابتان ببرد.

۲/ پیچیدن رختخواب به دور خود

بسیاری از افراد وقتی از خواب بیدار می‌شوند میل ندارند از رختخواب جدا شوند. بهتر است بدن خود را در رختخواب کش‌وقوس دهید. تحقیقات روانشناسی نشان داده است کش‌وقوس در رختخواب پس از بیداری، اعتمادبه‌نفس فرد را افزایش می‌دهد.

۳/  چک کردن ایمیل

بسیاری از ما پس از بیداری از خواب بلافاصله ایمیل یا پیام‌های گوشی را پاک می‌کنیم. از امروز دیگر این کار را انجام ندهیم. زیرا خواندن یک پیام بد  و غیرمنتظره در آغاز صبح سبب به‌هم‌ریختگی روحیه‌مان می‌شود. آغاز تلخی را برایمان رقم می‌زند.

۴/ رها کردن تختخواب به‌هم‌ریخته و نامنظم

نظم و ترتیب روزانه را از رختخواب خود شروع کنید و بلافاصله پس از  بیداری آن را مرتب کنید. این  کار حس خوبی به شما می‌دهد و باعث می‌شود در طول روز هم همه کارهایتان را با نظم پیش ببرید.

۵/ نوشیدن قهوه

صبح هنگام بین ساعت ۸ تا ۹ هورمون‌های استرس بیشترین ترشح  را دارند. اگر قصد نوشیدن قهوه را دارید بهتر است بعد از این ساعات باشد. مثلاً ساعت ۹:۳۰ بهترین زمان است. اینکه تأکید می‌شود قبل از ساعت ۹ قهوه ننوشید این است که اگر صبح با این نوشیدنی شروع شود بر استرستان افزوده خواهد شد.

۶/ لباس پوشیدن در تاریکی

وقتی صبح زود از خواب بیدار می‌شوید و هوا هنوز تاریک است حتماً لامپ را روشن کنید و در تاریکی لباس نپوشید. بنابراین اگر لامپ روشن نشود ساعت بدن احساس می‌کند هنوز تاریک و شب است و به شما احساس گیجی می‌دهد.

۷/تصمیم‌گیری در رختخواب

در رختخواب و یک‌دفعه تصمیم نگیرید. بلند شوید و یک لیوان آب بنوشید تا انرژی را دریافت کنید.بهتر است شما از روز قبل تصمیمتان را گرفته باشید تا صبح زود به فکر انجام آن باشید نه تازه تصمیم‌گیری کنید.

مجله اینترنتی زندگی سالم

سحر عطایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا