دانستنی ها

6 کاربرد جالب سس مایونز

کاربردهای جالب سس مایونز | جالب است بدانید که سس مایونز فقط برای مصرف در ساندویج و سالاد نیست! این ماده خوشمزه کاربردهای زیادی در خانه دارد.

می‌خواهید با کاربردهای سس مایونز آشنا شوید؟

با زندگی سالم در این مقاله همراه باشید.

تمیز کردن مداد شمعی

تمیز کردن مداد شمعی با سس مایونز
تمیز کردن مداد شمعی با سس مایونز

فرزند دلبندتان دیوارهای اتاق را با مداد شمعی خراب کرده؟! نگران نباشید کافی‌ست مقداری سس مایونز را روی دیوار مالیده و بگذارید چند دقیقه بماند.

سپس با استفاده از یک دستمال پارچه‌ای سس را از روی دیوار پاک کنید، بعد با استفاده از یک حوله خشک دیوار را پاک کرده و اجازه دهید خشک شود.

از این روش برای پاک کردن سطوح رنگی مسطح استفاده نکنید، چراکه ممکن است یک لکه چربی روی سطح مورد نظر برجای بماند. حالا مداد شمعی‌ها را از دم دست فرزندتان پنهان کنید.

روغن‌کاری لولاهای درب و جلوگیری از صدا دادن

درب‌هایتان صدا می‌دهند و نیاز به روغن‌کاری دارند؟ اما روغن مخصوص برای روغن‌کاری لولا‌های درب در دسترس ندارید؟ می‌توانید از سس مایونز استفاده کنید. سس مایونز را درون لولا‌های درب مالیده و اضافه آنها را با دستمال پاک کنید. حالا دیگر درب‌هایتان صدا نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: برای نرمی مو از سس مایونز استفاده کنید

جدا کردن برچسب‌ها

می‌خواهید برچسب قیمت را از روی برخی سطوح و شیشه‌ها پاک کنید؟ کمی سس مایونز روی آن مالیده و اجازه دهید خیس بخورد، سپس با استفاده از یک مسواک کهنه نرم یا دستمال برچسب را به راحتی پاک کنید.

تمیز کردن برگ گیاهان

تمیز کردن برگ گیاهان با سس مایونز
تمیز کردن برگ گیاهان با سس مایونز

وقتی برگ گیاهان پر از گرد و غبار می‌شوند، هم رنگشان کدر می‌شود و هم نمی‌توانند مواد مغذی مورد نیازشان را از نور خورشید دریافت کنند. برای تمیز کردن برگ گیاهان و ایجاد فرصتی بهتر برای فتوسنتز، برگ آنها را با سس مایونز تمیز کنید.

آدامس چسبیده به سطوح را به راحتی جدا کنید

کف کفشتان آدامس چسبیده؟! قبل از اینکه به فرش‌ها بچسبد آن را پاک کنید. کمی سس مایونز را روی محلی که آدامس چسبیده بمالید و اجازه دهید آدامس خودش را ول کند، سپس آن را با چاقو تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: كندن آدامس از مو!

کاهش ترک مبلمان و سایل چوبی

شاید برایتان جالب و حتی باورنکردنی باشد اما می‌توانید با استفاده از سس مایونز، ترک‌های کوچک روی مبلمان و وسایلتان را کاهش دهید.

ترک روی مبلمان را با سس مایونز آغشته کنید و اجازه دهید یک شبانه روز بماند، سس باعث متورم شدن الیاف چوب و در نهایت کاهش اندازه و دید ترک می‌شود. اضافه سس‌ را پاک کرده و در صورت نیاز دوباره همان کار را تکرار کنید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا