آشپزی و آشپزخانه

چیز کیک انار، ویژه شب یلدا

طرز تهیه چیز کیک انار شب یلدا | همان طور که می‌دانید چیز کیک یکی از دسر‌های پرطرفدار است و به دلیل ظاهر زیبایی که دارد سفره شما را بسیار چشم نواز می‌کند بنابراین برای مهمانی‌ها و مجالس مناسب است. پایه چیز کیک اغلب از بیسکویت است .

چیز کیک دو نوع پختنی و یخچالی دارد که طرز تهیه چیز کیک یخچالی بسیار ساده‌تر از انواع چیز کیک‌های پختنی است این روز‌ها که به شب یلدا نزدیک می‌شویم و بسیاری در تدارک مهمانی شب یلدا هستند چیز کیک انار انتخاب مناسبی است به همین دلیل در این بخش طرز تهیه این دسر خوشمزه را با همه نکات آن برای شما بیان می‌کنیم پس در ادامه با ما همراه باشد تا با تهیه این دسر خوشمزه آشنا شوید.
طرز تهیه چیز کیک انار
طرز تهیه چیز کیک انار

برای پایه چیز کیک مواد زیر را آماده کنید:

  • یک بسته بسکویت پتی بور
  • یک بسته کره ۵۰ گرمی
  • دو قاشق عسل

باید بیسکوییت را کاملا پودر کنیم. میتوانیم حتی از غذاساز کمک بگیریم تا کاملا پودر شود. کره را گرم می کنیم تا آب بشود. بیسکویت نرم و پودر شده را با کره و عسل مخلوط می کنیم, کف قالب کمربندی مواد را پهن می کنیم،فیکس می کنیم. کف قالب نایلون بگذارید. کمی نایلون اضافی از اطراف قالب بیرون بزند تا موقع در آوردن راحت باشد. وقتی مواد را خوب پهن کردید، داخل یخچال بگذارید تا بیسکویت و کره فیکس شوند.

مواد پنیری چیز کیک را در این فاصله آماده کنید.یک ژله آلورا در یک لیوان سرخالی آب جوش حل کنید.در بخار آب بن ماری کنید تا خوب حل شود.

مواد خامه ای یا پنیری

  • یک بسته پنیر ماسکارپونه
  • یک خامه صبحانه
  •  نوک قاشق چایخوری وانیل
  • سه چهارم پیمانه پودر قند

مواد را با هم بزنید و وقتی خوب مخلوط شدند ژله حل شده آلوئه ورا  را که از حرارت افتاده وولرم شده، به مواد اضافه می کنیم, اگر ژله خیلی داغ باشد مواد پنیری را حل می کند. مواد مخلوط شده را در قالب روی پایه بیسکویت می ریزیم وروی آن را صاف می کنیم .

قالب را  سه چهار ساعت در یخچال می گذاریم تا ژله روی چیز کیک ببندد. بعد یک ژله انار را در دولیوان آب جوش حل می کنیم, وقتی ولرم شد روی مواد پنیری می ریزیم و دانه های انار را روی آن می پاشیم, می گذاریم یک روز در یخچال بماند. بعد آرام کمربند دور قالب را باز می کنیم وچیز کیک را در ظرف موردنظر یلدا قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید : انواع دستور پخت غذا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا