پزشکی و سلامت

چگونه یک عینک آفتابی استاندارد انتخاب کنیم؟

 

قبل از تهیه عینک‌های آفتابی حتماً باید از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کرد.

محمد کی‌پور، اوپتومتریست، در خصوص ویژگی‌های عینک پولاریزه در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اصولاً عینک‌های پولاریزه از ساختارهای اوپتیکی ویژه‌ای برخوردارند که منجر به جذب انعکاس نامطلوب از سطوح گوناگون و ارتقای کیفیت بینایی و همچنین افزایش میزان وضوح دید و افزایش سهولت و راحتی در بینایی افراد می‌شود.

 

وی ادامه داد: معمولاً عینک های پولاریزه دارای یک فیلتر چند لایه بوده و اجازه می‌دهند در جهت عمودی از میانشان عبور کند.

 

این اوپتومتریست ادامه داد: معمولاً به افرادی که نسبت به نور حساسیت‌ زیادی از خود نشان می‌دهند و همچنین به افرادی که جراحی آب مروارید و عیوب انکساری را انجام داده‌اند استفاده از عینک‌های آفتابی پولاریزه توصیه می‌شود.

 

این اوپتومتریست با اشاره به افرادی که دارای مشاغل سخت هستند، اظهار کرد: افرادی که در حرفه‌های سختی همچون قایق‌رانی و ماهی‌گیری فعالیت عمده‌ای دارند، استفاده از این عینک‌ها با کاهش انعکاس منتشره از سطح آب و پیرامون آن منجر به افزایش وضوح بینایی می‌شود.

 

وی ادامه داد: استفاده از عینک‌های پولاریزه در رانندگان نیز با کاهش انعکاس مطلوب جاده از بروز خیرگی می‌کاهد. با توجه به این که در برخی مواقع خصوصاً در هنگام مشاهده LCD و یا وسایلی که دارای صفحات نمایش لمسی هستند ممکن است مشکل آفرین باشند.

 

کی‌پور با اشاره به خصوصیات عینک‌های غیر پولاریزه افزود: این عینک‌ها معمولاً فقط ته رنگی دارند تا جلوی نور را بگیرند، به طور کلی این عینک‌ها علی رغم عینک‌های پولاریزه فیلتری برای حذف کردن نورها و روشنایی‌های مضر و زننده ندارند.

 

این اوپتومتریست با تأکید ویژه بر نحوه‌ی درست یک عینک آفتابی استاندارد خاطرنشان کرد: حتماً باید با دستگاه‌های مخصوص از استاندارد بودن عینک‌های آفتابی پولاریزه اطمینان حاصل کرد که این موضوع الزاماً باید مورد تأیید اوپتومتریست‌ها یا چشم پزشکان قرار گیرد.

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا