فناوری

چگونه می‌توانید بهترین استفاده را از باتری دستگاه خود ببرید؟

روش‌های ساده برای کاهش مصرف باتری گوشی‌همراه؛

در این گزارش نکاتی را برایتان آموزش خواهیم داد که با آنها می‌توانید مصرف باتری را تا حد چشمگیری کاهش دهید، پس تا پایان همراه ما باشید و این گزارش را مطالعه کنید.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ در دنیای گوشی های اندروید عمر باتری به مشکلی اساسی تبدیل شده. اگر سیم کارت را خارج کرده، وای فای را خاموش کنید و حتی دست به گوشی نزنید به خوبی برای یک هفته شارژ دارید! اما برای برقراری یک تماس ساده نیاز به فعال شدن چندین سرویس و تقویت آنتن دهی و … دارید! اینجاست که مشکل باتری شروع می شود. اما جدای از راه حل هایی مثل خاموش کردن گوشی! آیا راه حل واقعی برای بالا بردن عمر باتری وجود دارد؟ البته تصور اینکه یکباره عمر باتری خود را دو برابر کنید دور از ذهن است اما راه حل هایی وجود دارد که در زیر به آن اشاره خواهد شد.

1-    تنظیم ساعت خواب در گوشی
اکثر اسمارت فون ها گزینه هایی برای برنامه ریزی آنتن دهی و امکانات وای فای دارند، اما بعضا پیش می آید که فراموش کنید وای فای یا بلوتوث گوشی را قبل از خواب خاموش کنید. در نتیجه صبح شارژ کافی نخواهید داشت مگر اینکه در طول شب گوشی را به شارژ بزنید. اما برنامه های مفیدی مانند Tasker  می توانند بر اساس ساعت خواب شما، امکانات بدون استفاده را غیرفعال کرده و عمر باتری را افزایش دهند. همچنین استفاده از گزینه Airplane  نیز می تواند در حفظ عمر باتری موثر باشد.

2-    همگام سازی (Synce)  و به روز رسانی
بسیاری از نرم افزارها مانند نرم افزارهای GPS همواره به دنبال همگام سازی با حساب های کاربری یا به روزرسانی یا ارتباط با اینترنت از هر طریقی هستند. استفاده از اینترنت موبایل برای اتصال به اینترنت به خصوص در وضعیت سیگنال ضعیف و به خصوص در ایران می تواند به سرعت باتری شما را خالی کند. برای جلوگیری از این اتفاق سعی کنید همیشه از وای فای برای اتصال به اینترنت استفاده کنید. توجه داشته باشید هرچه سیگنال وای فای ضعیف تر باشد باتری بیشتری مصرف می کنید.

3-    تنظیم نور صفحه و عکس های پس زمینه
اکثر گوشی ها مجهز به سنسورهایی برای تشخیص نور محیط هستند که نور مناسب برای گوشی را تنظیم می کنند. اما راه حل بهتر استفاده از نرم افزار های تنظیم نور  صفحه (Brightness Toggle Widget) است.  ابتدا نور صفحه خود را به کمترین میزان ممکن ببرید. سپس با استفاده از نرم افزارهایی مانند: Brightness Toggle Widget، بازدن کلید Home می توانید نور صفحه را به بالاترین حالت ببرید. همچنین استفاده از عکس های متحرک در پس زمینه گوشی نیز شارژ گوشی را می کاهد. استفاده از عکس های تیره در پس زمینه بهترین راه برای حفظ باتری گوشی است.

4-    گوشی را کنار پنجره بگذارید!
شاید پیشنهاد عجیبی باشد اما هرچه آنتن دهی بهتر باشد کمتر باتری مصرف می کنید. بنابراین اگر گوشی را در محلی با آنتن دهی ضعیف رها کردید منتظر خالی شدن سریعتر باتری باشید. چرا که گوشی شما به طور متناوب به دنبال منبعی بهتر برای آنتن دهی گشته و مصرف باتری را بالا می برد.

5-    گوشی را خنک نگه دارید:
باتری ها در دمای کمتر عملکرد بهتری دارند. این موضوع نه تنها عمر باتری را افزایش می دهد بلکه کیفیت شارژدهی گوشی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. درنتیجه حدالمقدور گوشی در حال شارژ را در فضای بسته نگه ندارید.

6-    آیا باید گوشی را برای بار اول کامل شارژ کرد؟ و کامل خالی کرد؟!
به هیچ وجه!! هرگز اجازه ندهید گوشی شما کامل شارژ شده و کامل خالی شود. این کار تنش های زیادی به باتری وارد کرده و از عمر باتری می کاهد. این افسانه قدیمی بیشتر مربوط به باتری هایی با اساس نیکل بوده مانند نیکل کادمیم یا NiMH مانند باتری های قلمی قابل شارژ. اما باتری های با اساس لیتیم برای شارژ و خالی شدن متناوب طراحی شده اند. در واقع اگر باتری لیتیم را کاملا خالی کنید ممکن است به باتری صدمه زده و از عمر مفید آن کم کنید.

گزارش از پریسا کابلی

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا