آرایش و زیبایی

چگونه مـژه‌ها را دو برابر کنید؟

مو توسط پروتئینی به نام کراتین ساخته می شود. بدین ترتیب، هرگونه مواد غذایی که باعث رشد و تقویت مو شود قطعا باعث تقویت مژه ها نیز می‌شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، اولین گام تقویت مژه، داشتن یک رژیم غذایی درست و مناسب است. بدون تغذیه مناسب و سالم، مو و ناخن های شما رشد نخواهند کرد و مژه های بلندی نخواهید داشت. به همین دلیل لازم است که به رژیم غذایی خود مواد مغذی را اضافه کنید.

 

مژه ها  هم مثل  سایر موهای بدن دارای چرخه رشد خاصی هستند و به طور مرتب رشد می کنند. آنچه که شما باید انجام دهید این است که با مشاوره با متخصص پوست و مو روند رشد موهای مژه خود را تقویت کنید.

 

مژه های خود را با برخی از داروهای خانگی تغذیه و تقویت کنید. از بهترین روغن های تقویت کننده مژه، می‌توان از روغن زیتون و روغن کرچک نام برد. این دو روغن باعث تقویت و رشد مژه ها می شوند. شب ها قبل از خواب، آرایش خود را کاملا پاک کنید و سپس با پوشش نازکی ازروغن انتخابی خود، تمام سطح مژه ها را بپوشانید. صبح، مژه های خود را با آب گرم بشویید.

 

خود را آراسته و مرتب نگه دارید. با برس مخصوص مژه، آنها را همیشه به آرامی شانه کنید. با انجام این عمل، متوجه رشد و بلند شدن مژه ها خواهید شد.

 

غذاهایی با پروتئین بالا مانند ماهی، تخم مرغ، پنیر سویا، جگر و گوشت را بدون چربی مصرف کنید. علاوه بر این، به رژیم غذایی خود، مواد غذایی مانند دانه های سویا، آواکادو، انواع حبوبات و روغن زیتون که حاوی مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب هستند را اضافه کنید.

 

برترین ها

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا