فناوری

چگونه فایلهای حجیم را برای مخاطبان خود ارسال کنیم؟

اغلب به این نیاز داریم که برخی فایلها و داده ها را با حجم بالا برای مشتریان، همکلاسی ها، دوستان و یا اعضای خانواده خود ارسال کنیم. این داده های حجیم ممکن است یک فایل ویدئو 1 گیگابایتی باشد یا به سادگی بیش از مقدار 25 مگابایتی باشد که ایمیل ها به شما اجازه پیوست کردن آن را به شما میدهند. اما در اینگونه موارد بهترین کار چیست؟

اغلب به این نیاز داریم که برخی فایلها و داده ها را با حجم بالا برای مشتریان، همکلاسی ها، دوستان و یا اعضای خانواده خود ارسال کنیم. این داده های حجیم ممکن است یک فایل ویدئو 1 گیگابایتی باشد یا به سادگی بیش از مقدار 25 مگابایتی باشد که ایمیل ها به شما اجازه پیوست کردن آن را به شما میدهند. اما در اینگونه موارد بهترین کار چیست؟

به گزارش «تابناک» یکی از مشکلات و مسائلی که در خصوص فرستادن فایلها و داده های از طریق ایمیل برای مخاطبان وجود دارد، این است که متاسفانه سرویس دهندگان ایمیل معمولا برای عدم اشغال بیش از حد سرورهای خود اجازه پیوست بیش از 25 مگابایت را نمیدهند.

این امر منجر به آن شده است که بسیاری از کاربران یا فایل خود را به تکه های 25 مگابایتی خورد کرده و سپس اقدام به ارسال آنها کنند، و یا آنکه این فایلها را در قالب فضای Cloud به اشتراک بگذارند و یا اینکه از طریق FTP عمل کنند که تخصص خاص خود را میخواهد!

خوشبختانه همین اعمال محدودیت منجر به آن شده است که تعدادی از ابزارها برای فرستادن فایلهای حجیم طراحی و تولید شوند که Getalink یکی از این نمونه های خوب و تحت وب است که به کاربران اجازه به اشتراک گذاشتن فایلهایی تا حجم 4 گیگابایت را میدهد:

در واقع این ابزار تحت وب به شما کمک میکند که بدون هیچ اتلاف وقت و سر و کله زدن با ایمیل و تکه تکه کردن فایل و درگیری با FTP فایلهای حجیم خود را به اشتراک بگذارید. همچنین استفاده از این ابزار رایگان بوده و جالب آنکه نیازی به هیچ عملیات ثبت نامی نیز ندارد. برای استفاده از این ابزار به آدرس زیر بروید:

http://www.getalink.com

واسط کاربری وب سایت بسیار ساده و در عین حال جذاب است. برای شروع کافی است موافقت خود را با شرایط ابزار و وب سایت اعلام کنید:

سپس در قدم بعدی میتوانید فایل یا فایلهای ارسالی مورد نظر خود را یک به یک با کلیک بر روی دکمهAdd Files یا کشیدن و رها کردن آنها بر روی وب سایت، اضافه کنید:

با اضافه کردن فایلها شاهد خواهید بود که برای هر کدام از آنها یک لینک جداگانه ساخته شده و در اختیار شما قرار داده میشود. میتوانید از این لینک برای دسترسی به فایلهای آپلود شده استفاده کرده و مثلا آنها را در یک ایمیل یا یک گفتگو آنلاین برای دوستان خود ارسال کنید:

دو نکته در خصوص استفاده از این ابزار حائز اهمیت است. اول آنکه فایلهایی که اقدام به آپلود کردن آنها میکنید، تنها برای سه روز بر روی سرور این ابزار ذخیره سازی میشود و بعد از آن از روی سرور پاک خواهد شد. در نتیجه اگر طی این مدت از لینک ساخته شده فایل مورد نظر دانلود نشود، دیگر قابل دسترس نخواهد بود.

نکته مهم تر اینکه در استفاده از این ابزار حتما جنبه امنیتی را مورد توجه قرار دهید. هرچند وب سایت اعلام کرده است که تمامی جنبه های امنیتی را در این ابزار مورد توجه قرار داده، اما بهتر آن است که قبل از آپلود کردن فایلهای حساس خود، اقدام به رمز گذاری آنها با استفاده از نرم افزارهای مخصوص همچون TrueCrypt یا نرم افزارهای مشابه کنید.

در مجموع Getalink ابزاری بسیار ساده و کاربردی برای ارسال فایلهای حجیم، بدون دردسر است. تنها نکته منفی در خصوص آن مدت زمان سه روزه برای زنده نگه داشتن لینک ها است که در مقایسه با نمونه های مشابه با مهلت 7 روزه، قدری کم به نظر میرسد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا