پزشکی و سلامت

چگونه عمرمان را افزایش دهیم؟

ورزش عمر را زیاد میکند.

از عادات درست زندگی، کم کردن وزن ، ورزش کردن و مصون ماندن از اشعه های مضر خورشید است که باعث افزایش عمر وسلامتی میشود.ترک کردن سیگار، توجه به وزن، داشتن تغذیه متنوع و انجام حرکات ورزشی به صورت روزانه  از جمله توصیه هایی است که برای افزایش عمر باید به آن توجه کرد. با رعایت موارد فوق امید به زندگی 9 سال افزایش میابد.

برای طولانی شدن عمر نکات زیر را رعایت کنید.

چربی های شکم خود را کاهش دهید.

چربی هایی که در شکم جمع میشوند خیلی مضر هستند. چربی های شکم به علت تغییرات متابولیکی باعث ایجاد ناراحتی های قلبی و عروقی میشوند. با افزایش هر 5 سانتی متر دور شکم وقتی که سایز دورشکم بیش از 70 سانتی متر باشد طول عمر زنان را 13 درصد و طول عمر مردان را 17 درصد کم میکند. بنابراین اگر دور شکم از 70 سانتی متر به 95 سانتی متر برسد تقریبا میتوان گفت 5 سال از عمر را کم میکند.

برای اینکه چربی های شکم خود را آب کنید از ورزش های عضلانی و ورزش های استقامتی استفاده کنید. این ورزش ها توده های عضلانی را که از انرژی های ذخیره شده در بدن ایجاد شده است را استفاده میکند و چربی های شکم را ذوب میکند.

دوری کردن از تنش ها و استرس و انجام کارهای مورد علاقه

نباید هیچوقت اجازه دهیم مشغله های کاری به تمام ابعاد زندگی ما رسوخ کند و ما را از اینکه به سلامتی توجه کنیم غافل کند. همچنین با انجام کارهای مورد علاقه در روز استرس شما کم میشود با انجام مدیتیشن در طی چند سال حافظه و توجه در دوران کهن سالی بهبود پیدا میکند.

انجام حرکات ورزشی و دوری از تنبلی

اگر هر روز تنها 2 ساعت کمتر بنشینید به اندازه 1.5 سال به عمر شما اضافه میکند. کارهای امروزه اکثرا پشت میزی و به صورت کار با رایانه است که باعث میشود فرد مدت طولانی را روی صندلی بنشیند. همچنین کسانی که برای رفتن به سرکار از خودرو استفاده میکنند تحرک خود را کاهش میدهند. بهتر سرکار در هر ساعتی 5 دقیقه از جای خود بلند شوید و چند قدم راه بروید. این راه رفتن برای استخوانهای پشت و عضلات خوب است.

مثبت اندیش باشید.

یکی دیگر از راهکارهای افزایش عمر این است که همیشه مثبت فکر کنید . مثبت اندیش بودن 7 سال امید به زندگی را افزایش میدهد.

خوردن میوه ها و سبزی ها

اگر در روز 80 تا 100 گرم سبزی و میوه استفاده کنید تا حد زیادی امید به زندگی افزایش میابد. در صورت رعایت این نکته 3 سال بیشتر عمر میکنید. سبزیجات و میوه های مواد مغذی زیادی دارند. افزایش مصرف میوه وسبزی باعث میشود خوراکی های چرب را کمتر مصرف کنید زیرا جای کمتری برای آنها باقی میماند.

انجام پیاده روی های روزانه

اگر در روز 15 دقیقه پیاده روی سریع انجام دهید 3 سال عمرتان افزایش میابد. پیاده روی روزانه باعث بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی میشود.

در برابر اشعه های مضر خورشید خود را حفظ کنید.

نور خورشید ایجاد چین و چروک پوستی میکند. از هر 10 نفر که به سرطان پوست دچار میشوند 7 نفر به همین دلیل دچار سرطان میشوند. برای جلوگیری از سرطان پوست باید از کرم های ضد آفتاب با SPF 30 یا SPF 50 استفاده کرد و از ساعت 12 تا 4 از قرار گرفتن در زیر نور خورشید باید دوری کرد. توجه به این نکته 5 تا 10 سال امید به زندگی را افزایش میدهد.

دویدن به شکل آهسته

با انجام دو به صورت آهسته 1تا 2.5 ساعت در هفته امید به زندگی را در خانمها 6.5 سال و در آقایان 2.6 سال افزایش میدهد. دو آهسته برای قلب خیلی مفید است. دوی آهسته ، باعث تنظیم قند خون میشود و فشار خون را کاهش میدهد. عملکرد نورون ها  با دو آهسته آسان میشود.تاثیر تمرینات  و فعالیتهای جسمانی  روی مغز بیشتر از فعالیتهای شناختی است.

داشتن خواب خوب و عمیق در طول شب

همه افراد باید حداقل 6 ساعت در روز بخابند. اگر خواب کافی و مناسب داشته باشید امید به زندگی 5 سال افزایش میابد. خواب شبانه کم و نیز در مقابل آن خوابیدن بیشتر از 9 ساعت نتیجه معکوسی دارد. به خر و پف و وقفه تنفسی باید توجه کرد زیرا باعث آسیب به عملکرد مطلوب مغز میشوند.

افزایش طول عمر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا