آرایش و زیبایی

چگونه سفید شدن موها یمان را به تاخیر بیندازیم؟

موها وقتی شروع به از دست دادن رنگ دانه های طبیعی خود به نام ملانوسیت ها شوند رنگ طبیعی خود را از دست داده و سفید می شوند. اما با رعایت یک سری موارد می توان سرعت سفید شدن موها را کاهش داد و کمک برخی از گیاهان هم در این زمینه می تواند موثر باشد.

سفید شدن موها

در این مقاله روش های طبیعی جلوگیری از سفید شدن موها را به شما ارائه می دهیم.

استفاده از ژل آلوئه ورا برای جلوگیری از سفید شدن موها :

ژل گیاه آلوئه ورا حاوی ویتامین ها، اسید آمینه و مواد معدنی متعددی است برای همین هم مانند یک آنتی اکسیدان عمل کرده و باعث تقویت بدن می شود. باید بدانید که این ژل نمی گذارد که به این زودی ها چین و چروک روی پوستتان عرض اندام کند و علاوه بر این از پیری موها جلوگیری می کند و برای بهره مندی از خواص این گیاه مفید توصیه می شود که یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را در مقداری آب حل کرده و به مدت یک ماه هرروز سه مرتبه از این ترکیب میل شود سپس به مدت سه ماه و هر ماه ۲۰ روز این کار را تکرار کنید.
مواد غذایی ضد پیری : با گذشت زمان موهای سفید لابلای موها خودنمایی می کنند،  برای این که با پیری فیزیولوژیک موها مقابله کنید باید به تغذیه اهمیت بیشتری دهید.  برای این کارمصرف ویتامینE ، روغن های گیاهی ، سبزیجات ، مواد کلسیم دار و مواد معدنی را فراموش نکنید و حتما در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.
استرس : یکی از عوامل اصلی که باعث پیری زودرس موها می شود استرس است ، باید بدانید که تغذیه ی موها مستقیما از طریق خون صورت می گیرد و استرس و نگرانی باعث کند شدن جریان خون می شود و همین امر باعث سفید شدن موها می شود.
سیگار: هرچه بیشتر سیگار بکشید موهایتان سفید تر می شود زیرا سیگار کشیدن یکی از بدترین انتخاب های ناسالم برای سبک زندگی است.
ویتامین های گروه B : کمبود ویتامین های گروهB مثل ویتامین B6 ، B2 و B ۱۲ می تواند موجب سفید شدن زود هنگام موها شود.

آرایشیک

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا