پاسخ های ویزیت رایگان

چگونه خلط حلق و بینی خود را از بین ببریم؟ / درمان قطعی برای خلط

چگونه خلط حلق و بینی خود را از بین ببریم؟ / درمان قطعی برای خلط

چگونه خلط را از بین ببریم؟

 

خلت

بسیاری از افراد خصوصا در زمستان اصولا به دلیل سرماخوردگی در ناحیه حلق و گلو و بینی خود خلط مشاهده میکنند که با مصرف داروهایی که پزشک تجویز میکند اصولا از بین میرود . در زیر سوال یکی از عزیزان را مطرح کرده ایم که همیشه خلط در حلق و بینیشان مشاهده میکنند ،دنبال داروی خلط آور هستند و از دکتر مجید نصیری میخواهد تا برای از بین رفتن همیشگی خلطشان راهکاری بدهند  . اگر شما هم دائما در حلق و بینی خود خلط مشاهده میکنید مطلب زیر را از دست ندهید.

  درطول سال دائما درناحیه حلق و بینی تجمع خلط دارم، با کوچک‌ترین سرما هم دچارآبریزش بینی می شوم؛ آیا دارویی هست که برای همیشه این خلط از بین برود؟
دکتر مجید نصیری: منشأ خلط یا عفونی است یا آلرژی و متاسفانه دارویی نداریم که جلوی سرماخوردگی یا تحریکات آلرژی را به طور قطع بگیرد. تحریکات یا به دلیل عفونت اتفاق می افتد یا آلرژی عامل آن است. تنها توصیه این است که بررسی کنیم علت عفونی است یا آلرژی تا درمان مناسب آن انجام شود .اگر منشأ آن آلرژی باشد درمان قطعی برای آن وجود ندارد و فقط درمان‌های کنترل کننده را می توان پیش گرفت. شست‌وشوی مداوم بینی به صورت روزانه و استفاده از داروهای ضد حساسیت این ترشحات را کنترل می کند. از آنجاکه منشأ آلرژی ممکن است از بوها،غذاها و حیوانات و… باشد از آن دوری کنید یا اگر اختلاف دما شمارا عذاب می دهد، با استفاده از لباس مناسب آن‌را کاهش دهید. اگر رنگ ترشحات و غلظت آن تغییرات زیادی داشته باشد، بهتر است به یکی از همکاران مراجعه شود تا با معاینه آندوسکوپی و گرفتن عکس از عدم مشکل خاص در سینوس‌ها مطمئن شویم.

از بین بردن خلط
چگونه خلط حلق و بینی خود را از بین ببریم؟ / درمان قطعی برای خلط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا