خانه داری

چگونه بوی زهم مرغ را از بین ببریم؟

چگونه بوی زهم مرغ را از بین ببریم؟

بوی زهم مرغ بوی نامطبوعی است و خیلی از افراد اگر مرغی این بوی ناخوشایند را بدهد از خوردنش دوری میکنند. امروز چند ترفند مطرح میکنیم تا بوی بد مرغ از بین برود.

با روش های زیر بوی زهم مرغ را از بین ببرید.

خواباندن مرغ در آبلیمو یا سس بوی زهم را از بین میبرد. برای گرفتن بوی زهم مرغ همچنین میتوان از برگ بو ،هویج یا پیاز استفاده کرد اگر میخواهید بوی گوشت مرغ یا گوسفند را بگیرید میتوانید چند شاخه رزماری را در هنگام پخت در مواد گوشتی بریزید و بعد از پخته شدن گوشت رزماری را دربیاورید.

رایج ترین روش از بین بردن بوی زهم مرغ این است که بعد از خرد کردن مرغ 2 پیاز برداریم و آن را رنده کنید و با یک قاشق غذا خوری آبلیمو و نمک و زعفران آب کرده آن را مخلوط کنید. یک قابلمه بردارید درون آن یک لایه مرغ بچینید و به مقدار لازم مایه تهیه شده در بالا را رویش بریزید. باز یک لایه مرغ میریزیم و رویش از مایع بالا میریزیم و این عمل را تا تمام شدن مرغ ها ادامه میدهیم و قابلمه را کم میکنیم تا آرام پخته شود.

روش های از بین بردن بوی زهم مرغ:

برای خاباندن مرغ سیر زیادی را رنده میکنیم و مرغ را درون آن میخوابانیم.

به مرغ زمان سرخ کردن زنجبیل اضافه کنید.

خواباندن مرغ در آبلیمو یا سس

طعم دار کردن مرغ با پیاز، رزماری و سیر

قرار دادن علف لیمو در مرغ

شب قبل مقداری نمک روی مرغ بریزید و مرغ را روی یک صافی بگذارید تا تمام آب آن خارج شود این کار سبب از بین رفتن بیشتر بوی مرغ میشود. روز بعد مرغ را بشویید و در کره تفتش دهید و بعد آن را بپزید. به مدت نیم ساعت مرغ های تکه شده را در زردچوبه، سرکه یا آبلیمو قرار دهید.

در آبی که مرغ درونش میپزد 2 عدد چوب دارچین، 1/4 پیمانه سرکه، 4 عدد میخک و مقداری زنجبیل بریزید تا بوی ناخوشایند آن از بین برود.

از بین بردن بوی زهم مرغ

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا