فناوری

چگونه از راه دور به کامپیوتر دسترسی پیدا کنیم +آموزش

یکی از کاربردی ترین ویژگی های ویندوز، قابلیت دسترسی از راه دور به آن است که در ویندوزهای نسخه ی Proffesional و Ultimate می توانید آن را فعال کنید. با استفاده از این ویژگی می توانید حتی از طریق اینترنت به یک کامپیوتر وصل شده و آن را کنترل کنید.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران،یکی از کاربردی ترین ویژگی های ویندوز، قابلیت دسترسی از راه دور به آن است که در ویندوزهای نسخه ی Proffesional و Ultimate می توانید آن را فعال کنید. با استفاده از این ویژگی می توانید حتی از طریق اینترنت به یک کامپیوتر وصل شده و آن را کنترل کنید.

نحوه فعالسازی

1) برای فعال کردن آن ابتدا روی آیکون My computer کلیک راست کنید و به قسمت Properties بروید.

2) در اینجا بر روی گزینه ی Advanced system settings کلیک کنید.

3) به تب Remote رفته و در بخش Remote desktop گزینه ی سوم را فعال کنید. (در ویندوز 8 گزینه ی 2 را انتخاب کنید.)

4) اگر بخواهید از یک کامپیوتر در یک شبکه ی محلی، مثل شبکه ای در محل کار، به این کامپیوتر دسترسی داشته باشید، می توانید روی Select user کلیک کرده سپس نام کاربر مورد نظر در شبکه را انتخاب کنید و OK کنید. (در اینصورت فقط این کامپیوتر می تواند به کامپیوتر شما دسترسی از راه دور داشته باشد)

5) برای ایجاد دسترسی، در قسمت Search در منوی استارت، عبارت Remote desktop connection را جستجو کنید. سپس آن را در میان نتایج جستجو یافته و آن را باز کنید.

6) در اینجا باید IP کامپیوتری که می خواهید به آن دسترسی داشته باشید را وارد کنید.

 همینطور باید در مرحله ی بعد User name و Password حساب کاربری ویندوز او را هم در اختیار داشته باشید.

حال اتصال شما برقرار شده.

7) اگر می خواهید IP یک کامپیوتر را پیدا کنید، بر روی آیکون اتصال به اینترنت در Task bar راست کلیک کرده و گزینه ی دوم را انتخاب کنید.

8) در صفحه ی باز شده باید روی نام Connection خود کلیک کنید تا چنین صفحه ای باز شود که در آن باید روی گزینه ی Detail کلیک کنید.

9) در صفحه ی جدیدی که باز می شود، عدد مقابل به این عبارت نشان دهنده ی IP شماست.

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا