آقایان

چه نوعی از درمان زیبایی غیر تهاجمی برای آقایان وجود دارد؟

همانطور که درمان های  زیبایی غیر تهاجمی در بین افراد مختلف پرطرفدار تر می شود تقاضای آن در میان مردان هم زیاد شده است. درمان های غیر تهاجمی می توانند نتایج فوق العاده ای هم برای زنان و هم برای مردان داشته باشند. اما مردان نگرانی های زیبایی مختص خودشان را دارند. اغلب مردان دوست دارند علامت های پیری آنها از بین رفته و در عین حال ظاهر مردانه خود را حفظ کنند. بعضی از شایع ترین نگرانی های همراه با بالا رفتن سن، افزایش تجمع چربی، خطوط ریز و چین و چروک ها است.

تناسب بدن با ام اسکالپ

با بالا رفتن سن در مردان متابولیسم آنها کم می شود و کشمکش بین از دست دادن این چربی های اضافه و حفظ یک فیزیک عضلانی شروع می شود. هنگامی که رژیم غذایی و ورزش برای اصلاح و شکل دهی به شکم و پشت  به اندازه کافی موثر واقع نمی شوند، بعضی مردان ام اسکالپ را راه حل مناسبی می دانند. ام اسکالپ اولین فرآیند تناسب بدن غیر جراحی است که برای کاهش چربی و ساختن عضله طراحی شده است.

چیزی که باعث شده این دستگاه غیر تهاجمی پیکر تراشی موثر واقع شود قابلیت آن در تحریک انقباض تعداد زیادی از عضلات است که این کار را از طریق انرژی الکترومغناطیسی با شدت بالا انجام می دهد . این تحریک عضلانی باعث می شود که عضلات هدف فراتر از آنچه که یک فرد می تواند آن را در ورزش منقبض کند، منقبض شوتد. این انقباضات باعث می شوند که بافت عضله بازسازی شود و چربی سوزی افزایش پیدا کند.

بسیاری از مردان احساس خود را از درمان ۳۰ دقیقه ای ام اسکالپ مانند انجام یک فعالیت ورزشی شدید بیان کردند. ام اسکالپ از FDA برای تقویت، شکل دهی و سفت کردن شکم و باسن ترخیص شده است. برای بهبودی بعد از آن به هیچ استراحتی نیاز ندارد و نتایج نهایی بعد از ۲ الی ۴ هفته بعد از درمان به دست می آیند. بسته به اهداف شخصی بعضی مردان برای رسیدن به نتیجه بهینه خود به چند جلسه احتیاج پیدا می کنند.

حذف چربی زائد با کول اسکالپ

کول اسکالپ یک گزینه غیر تهاجمی دیگر تناسب اندام است که جایگاه خود را در لیست بهترین درمان های غیر جراحی برای مردان تثبیت کرده است. برای افرادی که می خواهند از چربی های اضافی خود خلاص شوند کول اسگالپ می تواند گزینه هوشمندانه ای باشد. نقاط شایعی که در مردان  با بالا رفتن سن چربی تجمع پیدا می کند در قسمت بالا و پایین نواحی شکم و لگن ها می باشد. کول اسکالپ تقریباً در همه جای بدن قابل استفاده است.

این روش درمانی از تکنولوژی کرایو لیپولیز برای فریز کردن سلول های چربی زیر پوستی بدون آسیب به بافت و پوست اطراف آن استفاده می کند. چربی زیر پوستی همان چربی شلی هست که در قسمت زیرین پوست قرار می گیرد. بعد از درمان کول اسکالپ که بافت چربی هدف را تخریب کرده است، بدن سلول های چربی را از طریق بافت لنفاوی جمع آوری می کند و دفع می کند. هرجلسه معمولا بین ۳۰ دقیقه طول می کشد. بعضی از جراحان پلاستیک گزینه های جدید تری برای درمان کول اسکالپ ارائه می دهند؛ مثل دوال اسکالپینگ و کول ادونتیج.

دوال اسکالپینگ از دو ماشین کول اسکالپ همزمان برای رسیدگی به چند نقطه استفاده می کند. در حالی که کول اسکالپ برای رسیدن به نتایج در مدت زمان کوتاه تر از دمای کمتری استفاده می کند. اگرچه نتایج درمانی از شخصی به شخص دیگر متفاوت است اما حدودا برای رسیدن به نتایج درمان و تا زمانی که بدن سلولهای چربی را جمع آوری کند به ۲ الی ۴ ماه نیاز است. مردان می توانند ۲۵% کاهش سلول های چربی در ناحیه درمانی را شاهد باشند.

بسته به اهداف شخصی ممکن است به چندین جلسه نیاز باشد. کاهش چربی بدون ناراحتی های مربوط به برش های جراحی، بیهوشی یا زمان استراحت زیاد بعد از فرآیند کول اسکالپ را تبدیل به یک گزینه راحت به عنوان یک روش پیکر تراشی برای مردان کرده است.

جلوگیری از پیری با بوتاکس

خطوط ریز و چین و چروک ها فقط برای خانم ها نگرانی شایعی نیست. بسیاری از مردان اولین علامت های پیری را مخرب اعتماد به نفس خود می دانند. به همین خاطر تزریق های بوتاکس مثل بوتاکس، دیسپورت، و زئومین در صدر جایگاه های مربوط به درمان های پزشکی تندرستی برای مردان قرار گرفته اند. بوتاکس که هنگامی که برای  مردان استفاده شود به آن بروتاکس هم گفته می شود می تواند به صورت موقتی علامت های شایع پیری در قسمت بالایی صورت را از بین ببرد. مثل:

چین و چروک های پا کلاغی دور چشم

خطوط عمیق و چین و چروک های پیشانی

خطوط اخم بین ابروها

بسته به اهداف زیبایی و مقدار محصولی که برای نواحی هدف نیاز است درمان های بوتاکس می توانند بین ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول بکشند. بعد از تزریق های بوتاکس به هیچ زمان استراحتی نیاز نیست و نتایج نهایی آن در ۳ الی ۷ روز بعد از تزریق به دست می آید. اثرات بوتاکس می تواند بین ۳ تا ۶ ماه باقی بماند و به سادگی با درمان های مکرر قابل حفظ است.

اگرچه بوتاکس بین جمعیت پرطرفدار است اما خیلی مهم است که برای انجام موثر و بی خطر این درمان به دنبال یک شخص با مهارت و تایید شده باشید. دریافت این تزریق ها از یک جراح پلاستیک تایید شده توسط برد که دانش زیاد و مهارت دارد و آموزش دانشگاهی دیده است می تواند نتایج فوق العاده ای داشته باشد.

پرکننده های فیلر های درمال

از دست دادن حجم در نواحی صورت یک عامل تاثیر گذار در گسترش چین و چروک ها و خطوط عمیق است. به همین خاطر بسیاری از مردان به دنبال مزایای فیلر های درمال می روند. فیلر های درمال می توانند علامت های شایع پیری را با هزینه ای کمتر و زمان بهبودی کمتر برطرف کنند، زیرا این دو عامل در این درمان نسبت به درمان های تهاجمی مثل فیس لیفت کمتر است.

انواع مختلفی از فیدر های درمال وجود دارد اما اغلب آنها امروزه حاوی ترکیبی از هیالورونیک اسید و کلسیم هیدروکسی آپاتیت است که هر دو به صورت طبیعی و به مرور زمان توسط بدن جذب می شوند. اینکه از کدام برند فیلر درمال استفاده شود بسته به ناحیه درمانی،  شرایط درمانی و اینکه یک فرد می خواهد این درمان چقدر دوام داشته باشد متفاوت است.  فیلر ها می توانند:

حجم از دست رفته را برگردانند خطوط،

خصوص خطوط اطراف دهان را صاف کنند

اسکارهای ناهموار را بهبود بخشند

باعث پری لب ها شوند

درمان می تواند بین ۱۵ دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. بعد از درمان ممکن است بعضی از افراد تورم و قرمزی کمی را تجربه کنند، اما اثرات نهایی بعد از ۳ الی ۷ روز قابل مشاهده است. بسته به اینکه از کدام نوع از فیلر درمال استفاده شده مردان می توانند از نتایج این درمان برای مدت   ۶ماه  الی ۲ سال کامل لذت ببرند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا