آرایش و زیبایی

چه آرایشی سن را بالا میبرد؟

چه آرایشی سن را بالا میبرد؟

امروزه با دیدن مدل های زیاد آرایشی، برای انتخاب یک آرایش خوب دچار سردرگمی میشویم. با مدل آرایش سن را میتوان بالا برد یا حتی کوچکتر نشان داد. باید توجه کرد که با زیاد شدن سنتان سبک آرایشتان هم باید تغییر کند. پس همیشه نباید از یک مدل آرایش استفاده کرد.

رنگ مو: از رنگ کردن مو با رنگ های خیلی تیره خودداری کنید. رنگ موی خیلی روشن هم باعث افزایش سن میشود. ابتدا باید به رنگ پوستتان دقت کنید. برای این کار یک سکه نقره ای بردارید آن را وسط ساعد خود بگذارید. اگر این سکه به پوست شما آمد یعنی رنگ موی خود  را از رنگ های سرد برگزینید. اگر سکه طلایی گذاشتید و ادغام با پوستتان شد یعنی رنگ های گرم به چهره شما می آید.

کرم پودر:

 

اهمیت کرم پودر بالاست. اگر کرم پودر سنگین انتخاب کنید چروک های صورتتان بیشتر نشان داده میشود. پس باید کرم پودری انتخاب کنید که به رنگ طبیعی پوستتان بیاید و جوانتر نشانتان دهد.

مش کردن پهن:

 

حالت طبیعی موی خود را هنگام رنگ کردن حفظ کنید. اگر تکه ای از مو را مش کنید به چهره شما حالت مصنوعی میدهد و سن را بالاتر نشان میدهد. برای رنگ کردن مو بهترین حالت این است که از رنگ موهایی با تن طبیعی یا هایلات سوزنی و پراکنده استفاده کنید.

اندازه مو:

 

با افزایش سن، بلندکردن مو سن را بالاتر نشان میدهد. اگر سنتان بیشتر از 50 سال است نگذارید موهایتان بیشتر از سر شانه بلند شوند.

چتری در پیشانی:

 

خانم هایی که پیشانی بلندی دارند میتوانند با چتری کردن موهایشان چروک این منطقه را بپوشانند و جوانتر به نظر برسند. شاید بعضی ها تصور کنند چتری مناسب بچه های کوچک است. خیلی ها این مدل مو را دوست ندارند. اگر چتری را دوست دارید خیلی چتری پهن نگذارید. چتری ضخیم چهره را پیر میکند و ظرافت صورتتان را میپوشاند.

موهای دم اسبی:

دم اسبی بستن مو در بالا سن را بالاتر نشان میدهد. بعد از 40 سالگی اگر می خواهید موهایتان را دم اسبی ببندید آن را پایین ببندید یا شینیون پایین استفاده کنید.

مدل موی مصری:

موی مصری کلاسیک سن را افزایش میدهد. اگر به مدل موی مصری علاقه مند هستید مصری جلو بلند و پشت کوتاه برگزینید. میتوانید روی موهایتان را فر کنید.

 نوک موها

نوک موهایتان را هر از گاهی کوتاه کنید تا چهره تان جوانتر به نظر برسد. این کوتاهی در حد یکی دو سانتی متر کفایت میکند. اگر مو آسیب دیده باشد سن را بالاتر نشان میدهد.

رنگ رژلب

 

برخی زنان از رژلبهای با رنگ تیره استفاده میکنند تا به گمان خودشان جذابتر شوند. اما بیشتر خانم ها با این کارشان زردی دندانهایشان را بیشتر به نمایش میگذارند و صورتشان را مسن تر نشان میدهند. خط لب تیره هم سن را بیشتر نشان میدهد.

رژگونه:

 

استفاده از رنگ تیره برای رژگونه چهر ه را مسن نشان میدهد. رژگونه را از بالای گونه بکشید ولی به بینی آن را نزدیک نکنید تا حالت لیفت به صورت بدهد  و جوانتر نشانتان دهد.

آرایش چشم:

اگر زیر مژه های پایینتان خط چشم بکشید، به مژه های پایین ریمل بزنید،اگر برای سایه رنگ های تیره انتخاب کنید سنتان بیشتر به چشم میرسد.

ابرو:

 

اگر ابروهایتان را نازک کنید چهره شما پیرتر به نظر میرسد. پر کردن ابرو هم چهره را زشت نشان میدهد.

پنکیک

 

اگر از پنکیک زیاد استفاده کنید با اینکه لکه هایتان پوشش داده میشود اما پوست را خشک نشان میدهد و پیر به نظر میرسید.

کانسیلر دور چشم

 

خانم هایی که اطراف چشمشان تیرگی دارند باید از کانسیلر دور چشم استفاده کنند ولی کانسیلر را فقط باید روی قسمتهای تیره بزنید نه کل زیر چشم

با این آرایش ها خود را جوان و زیبا کنید

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا