آشپزی و آشپزخانه

چند پيشنهاد براي بهتر کردن طعم غذا در مايکروفر

سلامت نیوز: درباره استفاده از مايکروفر و خطرات احتمالي آن مطالب زيادي شنيده و خوانده ايم. به عنوان نمونه گفته مي شود با پخت يا گرم کردن غذا در مايکروفر، تمامي ارزش غذايي آن از بين مي رود و همچنين امواج خطرناکي پخش مي کند اما بايد دانست هر نوع روش پختي مي تواند ميزان مواد مغذي غذا را کاهش دهد. اعم از بخارپز کردن، جوشاندن، سرخ يا کباب کردن و يا استفاده از مايکروفر.

اگرچه ما توصيه نمي کنيم که غذا را در مايکروفر آماده کنيد اما گاهي ممکن است مجبور شويد از اين وسيله استفاده کنيد.

به گزارش سايت «Men’s health»، گرم کردن مجدد غذا در فر يا گاز طعم بهتري به غذا مي دهد تا در مايکروفر اما با رعايت نکات ذيل مي توان سلامت و طعم غذا را که در مايکروفر تهيه مي شود، حفظ کرد.

از ظروف مناسب استفاده کنيد:

ظروف پلاستيکي، آلومينيوم، فويل يا ظرف هاي سرد نگه دارنده ماست يا مارگارين را که خيلي سريع گرم مي شود يا ماده شيميايي از آن خارج مي شود، نبايد در مايکروفر قرار داد. بهترين کار استفاده از ظروف شيشه اي يا سراميک مخصوص است. در صورت نداشتن ظرف مي توان غذا را مانند نان در دستمال کمي مرطوب قرار داد تا رطوبت غذا در زمان پخت حفظ شود.

از ظروف با لبه کوتاه استفاده کنيد:

غذا در ظرف لبه کوتاه بهتر گرم مي شود تا در ظرف با لبه بلند. در ميان گرم کردن، مواد را هم بزنيد تا يکدست گرم شود.

سبزيجات را بخارپز کنيد:

به جاي قرار دادن سبزي در آب مانند آب پز کردن، کافي است چند قاشق غذا خوري آب به سبزيجات اضافه کنيد. هرچه محتويات آب در سبزيجاتي چون کدوسبز، گل کلم، بادمجان يا فلفل دلمه اي بيشتر باشد، نياز به افزودن آب کمتر است. پوشاندن ظرف هنگام پخت کمک مي کند تا سبزيجات مرطوب و يکسان بپزد. براي سبزيجات سبز، کمي در ظرف را باز نگه داريد.

گوشت را در حرارت پايين بپزيد:

قدرت حرارت را کاهش دهيد تا حرارت بدون اين که بيرون غذا بيش از حد بپزد به وسط غذا نيز نفوذ کند. اين روش براي داغ کردن مجدد تخم مرغ، پنير و گوشت هاي سفت مناسب است زيرا در حرارت بالا گوشت ها سفت مي شود. در اغلب دستگاه هاي مايکروفر مي توان زمان را مشخص کرد؛ به جاي فشار دادن دکمه استارت، دکمه «Power level» را بزنيد.

غذا را جابه جا کنيد:

براي داغ کردن غذا، زمان کوتاه حدود ۱۵ثانيه نياز است؛ هربار غذا را برگردانيد.

به اسپاگتي سس اضافه کنيد:

قبل از گرم کردن کمي آب و سس به اسپاگتي اضافه کنيد تا نرم و لطيف شود.

هنگام داغ کردن گوشت يا مرغ يا حبوبات کمي آب، آب گوشت يا آب ليمو به آن اضافه کنيد.

منبع:روزنامه خراسان

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا