آرایش و زیبایی

۱۶ ماده غذایی که شما را جذاب تر می کنند!

چند ماده غذایی برای جذابیت بیشتر

هیچ کسی از داشتن چهره ای زیبا که آثار خستگی و سوءتغذیه در آن نیست، بدش نمی‌آید و تقریبا همه آدم ها، چه مرد باشند، چه زن و چه پیر یا جوان از داشتن اندام متناسب لذت می برند و دوست دارند با چند ترفند کوچک غذایی، جذاب تر هم بشوند. درضمن بیشتر آدم های امروزی از چشم های پف کرده، صورت خواب آلود، لکه های تیره روی پوست، ناخن های شکننده و دندان های زردشده ناراضی اند و حاضرند برای برگرداندن طراوت جوانی به صورت و بدن شان مبالغ زیادی پرداخت کنند. لطفا نگران نشوید!

مواد غذایی که شما را جذاب تر می کنند!

این بار قرار نیست پول زیادی خرج کنید و به جیب تان فشار بیاورید. برای پختن غذاهای مخصوص، زمان زیادی بگذارید. خوراکی هایی که در این پست از زندگی سالم معرفی می کنیم، برخلاف خیلی از شامپوها، کرم‌ها، لوسیون ها، تونیک‌ها، ماسک‌ها و سایر روش های زیبایی، ساده و در دسترس هستند و اثرشان روی پوست، ناخن، وزن، دندان و اندام های شما، غیرقابل انکار است. جالب است، مگر نه؟ می‌توانید اسم این غذاها را رژیم زیبایی بگذارید و البته خیال تان از بابت افزایش وزن هم راحت باشد؛ چون اغلب این خوراکی ها نه تنها باعث اضافه وزن نمی شوند بلکه خودشان چاره کار چاقی هستند.

زغال اخته؛ ضدتیرگی دندان

به رنگ قرمز تیره اش نگاه نکنید و از به جا ماندن اثرش روی دندان های تان نترسید؛ چون برخلاف تصور بیشتر مردم، خوردن زغال اخته می تواند همان لبخند جذابی که همیشه آرزویش را داشتید، به شما هدیه بدهد.

زغال اخته حاوی ترکیبات شیمیایی است که نمی گذارد باکتری ها به دندان های شما بچسبند و آنها را تیره یا خراب کنند. در این مورد خاص توصیه می کنیم که میان بر نزنید؛ چون خوردن آب این میوه که به صورت آماده در بازار وجوددارد، به دلیل داشتن شکر نه تنها خاصیت چندانی ندارد، بلکه چاق کننده و قاتل دندان ها هم هست.

همچنین زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان است و به همین خاطر از ابتلای شما به بیماری های قلبی عروقی و سرطان پیشگیری می‌کند و مصرف روزانه آن پیری را به تاخیر می اندازد.

بذر کتان؛ اکسیر جوانی پوست

این ماده غذایی دارای مقادیر زیادی استروژن گیاهی است. فیتواستروژن موجود در بذر کتان «لیگنان» نام دارد که هم دارای خواص شبه استروژنی است و هم به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند. آنتی اکسیدان ها سبب حفاظت سلول از آسیب رادیکال‌های آزاد می‌شوند.

یکی از منابع اصلی رادیکال های آزاد در زندگی ما آلودگی هواست که به شدت به پوست مان ضرر می زند و با خوردن بذر کتان می شود آثارش را خنثی کرد. بذر کتان علاوه بر فیتواستروژن، حاوی اسیدهای چرب امگا۳ نیز هست که برای سلامت و جوانی پوست صورت و بدن مفیدند.

همچنین بذر کتان به ایجاد تعادل هورمون استروژن و پروژسترون در بدن کمک کرده و نمی گذارد که آکنه صورت تان را بدشکل کند. بهترین روش خوردن بذر کتان نیز اضافه کردن آن به سالاد یا ماست است.

کلم قرمز؛ ضدچین و چروک پوست

کلم قرمز یکی از منابع مهم ترکیبات آنتی اکسیدانی است که هم شما را برابر سرطان بیمه می کند و هم نمی گذارد صورتتان چین بیفتد و چروک شود. علاوه بر این کلم مقدار زیادی ویتامین ث هم دارد که حالتی درخشان به پوست شما می بخشد.

کیوی؛ میوه دوستدار لثه

برای اینکه لثه هایی سالم و محکم داشته باشیم، به ویتامین ث نیاز داریم و به لطف کیوی می توانیم بخش اعظم نیاز روزانه مان به این ماده مغذی را تامین کنیم. البته ویتامین ث برای سلامت استخوان ها و پوست هم ضروری است.

میوه هایی مثل انبه و پرتقال و سبزی هایی همچون کلم بروکلی و فلفل دلمه ای قرمز نیز از منابع غذایی تامین کننده این ویتامین به شمار می آیند. زنان باید روزانه ۷۵ میلی گرم و زنان باردار ۸۵ میلی گرم ویتامین ث مصرف کنند. این مقدار با خوردن یک عدد کیوی، سه چهارم فنجان آب پرتقال یا نصف فنجان فلفل دلمه ای شیرین تامین می شود.

چند ماده غذایی برای جذابیت بیشتر
چند ماده غذایی برای جذابیت بیشتر

 

برگه زردآلو، نگهبان رنگ پوست

برگه زردآلو جزو منابع خوب آهن است که باعث می شود پوست تان رنگ طبیعی و درخشانی داشته باشد و تیره، کدر و بدرنگ نشود. کافی است برگه زردآلو را چند روز به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید تا اثرات کم نظیرش را روی رنگ پوست تان ببینید.

مرکبات؛ کپسول ضدپیری

اگر دنبال جوانی و شادابی دائمی هستید، مرکبات را جدی تر بگیرید. مرکبات به ساخته شدن کلاژن کمک کرده و باعث می‌شوند پوست خاصیت کش سانی خود را حفظ کند. یادتان باشد سیگارکشیدن و نور خورشید مانع ساخته شدن کلاژن در بدن می شوند و یکی از عوامل ایجاد چین و چروک های پوستی هستند.

آلو؛ ضامن ناخن های سفت و محکم

اگر احساس کردید ناخن های تان شکننده شده اند، نشانه این است که باید خوراکی های آهن داری همچون آلو را به رژیم‌تان اضافه کنید.

سیر؛ جوان کننده پوست

سیر یک ضدعفونی کننده قوی است که تاثیرش بر افزایش قدرت سیستم ایمنی زبانزد است، به همین خاطر به پوست تان کمک می‌کند تا سریع تر از شر سلول های مرده خلاص شده و آنها را با سلول های تازه جایگزین کند.

بلوبری؛ خداحافظی با ورم صورت

ویتامین ث، پتاسیم و انواع و اقسام مواد معدنی موجود در بلوبری تنها بخشی از خواص آن هستند. این میوه که از خانواده توت هاست، سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و پوست را جوان و درخشان می کند. همچنین پتاسیم موجود در آن با تنظیم سطح مایعات بدن، باعث از بین رفتن ورم صورت و بدن می شود.

آووکادو؛ میوه جوانی

آووکادو جزو میوه های غنی از ویتامین یی و فولات است که پوست را جوان و شاداب نگه می دارند و به بهبود گردش خون در پوست شما کمک می کنند. علاوه بر این ویتامین های گروه ب که در آووکادو به وفور یافت می شوند، پوست های ملتهب را نرم کرده و تسکین می دهند.

اگر می خواهید پوست تان جوان تر هم بشود، شاید بد نباشد ماسک آووکادو و زرده تخم مرغ را نیز به صورت موضعی امتحان کنید و اجازه دهید تا نیم ساعت روی پوست تان بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

غلات کامل؛ پاک کننده پوست

غلات کامل نه تنها حاوی فیبر هستند و به کاهش وزن، پایین آمدن قند و کلسترول و چربی خون کمک می کنند بلکه روی، آهن و ویتامین ب را نیز به پوست تان می رسانند تا بتوانند تمام قد علیه آکنه بایستد. همچنین خوردن غلات کامل به ویژه در وعده غذایی صبحانه، احساس سیری طولانی تری به شما می دهد و مانع از ناخنک زدن شما به خوراکی ها می شود.

سنبل هندی؛ مهارکننده استرس

هر بار که تلویزیون و رادیو را روشن می کنیم، در سایت های اینترنتی جست و جو می کنیم یا مجله و روزنامه ای را ورق می زنیم، قطعا به مطلبی درخصوص تاثیرات نامطلوب استرس هم بر می خوریم. از پیامدهای استرس بر سلامت روان که بگذریم، مضطرب بودن می تواند پوست را هم خراب کنند و باعث شود چند سال پیرتر از چیزی که واقعا هستید به نظر برسید.

استرس باعث افزایش ترشح آدرنالین در بدن می شود که جریان خون را از پوست منحرف کرده و باعث کاهش اکسیژن رسانی به این بافت خواهد شد. برای مقابله با این اثر خطرناک استرس، نوشیدن دم کرده سنبل هندی را پیشنهاد می‌کنیم که ضد دو دشمن اصلی پوست یعنی استرس و بی خوابی است.

انبه و هویج؛ هدیه هایی برای پوست

انبه همان طور که از رنگ زردش پیداست، جزو منابع غنی بتاکاروتن محسوب می شود. بدن ما بتاکاروتن را تبدیل به ویتامین آ کرده و به بهترین نحو برای حفظ سلامت پوست از آن استفاده می کند. استفاده از منابع ویتامین آ یا بتاکاروتن منایع از پوسته پوسته شدن یا خشکی پوست می شود و همچنین جایگزین شدن سلول های جدید پوستی را تسریع می کند. یکی دیگر از خواص مهم انبه این است که نمی گذارد اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست تان آسیب بزند.

البته معنی اش این نیست که اگر یک عدد انبه در روز بخورید از کرم ضدآفتاب بی نیاز خواهید بود. هویج نیز مانند انبه غنی از بتاکاروتن بوده و مشابه یک آنتی اکسیدان عمل می کند. به همین دلیل به خانم ها توصیه می شود که روزانه هویج بخورند تا پوست بهتر و سالم تری داشته باشند.

با انبه (Mango) از سرطان جلوگیری کنید

توفو؛ برای داشتن ناخن های بلند

توفو ماده ای شبیه پنیر است که از سویا گرفته می شود و منبع خوب پروتئین به خصوص برای آنهایی است که لب به گوشت، مرغ و… نمی زنند. در ضمن یک خبر خوب دیگر هم برای تان داریم؛ توفو حاوی برخی ترکیبات ضدپیری هم هست که می تواند جوان ماندن پوست تان را تا سال ها تضمین کند.

لبنیات کم چرب؛ ناخن هایی که نمی شکند

حدود نیمی از خانم ها به اندازه کافی شیر نمی خورند، در حالی که این ماده غذایی در استحکام استخوان، دندان و ناخن های شما نقش اول را ایفا می کند و شما با مصرف شیر کم چرب به راحتی می توانید نیاز روازنه تان به کلسیم را تامین کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که مصرف شیر و لبنیات کم چرب در زنانی که از عوارض سندروم پلی کیستیک رنج می برند نیز توصیه می شود. از طرف دیگر مصرف لبنیات در کاهش ابتلا به عفونت های شایع زنانه نیز موثر است.

رژیم از نوع مردانه

گوجه فرنگی برای درخشان شدن پوست

در فصل زمستان پوست ممکن است حالتی خسته پیدا کند و درخشندگی اش را از دست بدهد. یکی از سبزی‌هایی که می تواند این حالت را از بین ببرد، گوجه فرنگی است که به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، از آسیب سلولی پیشگیری می کند در ضمن گوجه لیکوپن هم دارد که ضد اشعه ماوراءبنفش خورشید است. از خواص گوجه فرنگی غافل نشوید.

تخم کدو برای سلامت دستگاه تولیدمثل

گنجاندن نصف استکان تخمه کدو در برنامه غذایی روزانه مردان، تامین کننده نیمی از نیاز روزانه شان به روی خواهد بود. روی از املاح معدنی مهم به شمار می رود که برای علمکرد طبیعی سیستم تولید مثل و دستگاه تناسلی مردان ضروری است.

شکلات تلخ برای درمان اختلالات باروری

شکلات تلخ سرشار از انواع آنتی اکسیدان هاست که با رادیکال های آزاد مقابله می کنند. از آنجایی که رادیکل های آزاد تاثیر مهمی در تخریب اسپرمها دارند، مصرف این ماده غذایی می تواند درمان موثری برای اختلالات باروری مردان هم باشد.

مجله اینترنتی زندگی سالم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا