پزشکیدانستنی ها

چرت زدن بیش از یک ساعت ممنوع !

چرت های بعد از ظهر بی ضرر نیستند ( چرت زدن بیش از یک ساعت ممنوع )

تعطیلات بعد از ظهر ممکن است بی ضرر به نظر برسد ، با این حال تحقیقات جدید نشان می دهد که چرت زدن بیش از یک ساعت ممکن است برای سلامتی ما بد باشد. در این مطلب میخواهیم در خصوص ضرر چرت زدن طولانی مطالبی را بیان کنیم . با زندگی سالم همراه باشید.

گفته می شود حدود یک سوم بریتانیایی ها با بی خوابی می جنگند. در حالی که یک شب بی خوابی ممکن است شما را روز بعد دچار احساس خستگی و تحریک پذیری کند ، کمبود خواب طولانی مدت با چاقی ، دیابت و فشار خون بالا ارتباط دارد.

فواید چرت زدن مورد بحث قرار گرفته است ، مطالعات قبلی چرت روزانه را به بیماری های قلبی پیوند داده بودند.

ضرر چرت زدن طولانی

دانشمندان دانشگاه پزشکی گوانگژو در چین در بیش از 31 مطالعه بیش از 313000 نفر را بررسی کردند. نتایج نشان می دهد که چرت زدن بیش از یک ساعت با 30٪ خطر مرگ زودرس و 34٪ بیشتر احتمال ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است.

خوابیدن کمتر از یک ساعت و بیماری های قلبی

با این وجود دانشمندان افزودند که خوابیدن کمتر از یک ساعت در شبانه روز ممکن است سلامت قلب را به خطر بیاندازد.

دکتر ذه پان ، نویسنده این مطالعه می گوید:بیشتر بزرگسالان روزانه بین شش تا نه ساعت خواب نیاز دارند. یک شب نخوابیدن و خیره شدن به سقف ممکن است صبح روز بعد بر تمرکز شما تأثیر بگذارد و دوره های بی خوابی عجیب و غریب با نگرانی های بهداشتی همراه باشد.

افرادی که غالباً شبها خوب نمی خوابند ، ممکن است در روز بعد نیز چرت بزنند.

دکتر پان گفت: خوابیدن روز در سراسر جهان رایج است و معمولاً یک عادت سالم محسوب می شود. دیدگاه مشترک این است که چرت زدن عملکرد را بهبود می بخشد و پیامدهای منفی” بدهی خواب “را خنثی می کند.

از میان بیش از 313000 شرکت کننده ، 39٪ به چرت بعداز ظهر عادت دارند. نتایج  ارائه شده در کنفرانس قلب و عروق انجمن مجازی اروپا ، نشان می دهد که خوابیدن بیش از یک ساعت با خطر بیشتر مرگ زودرس و بیماری های قلبی مرتبط است.

شرکت کنندگان در این تحقیق در طول روز ، به عنوان مثال ، یک بار در هفته یا ماه ، هر روز چرت می زدند.

خوابیدن طولانی مدت و افزایش خطر مرگ زودرس

دانشمندان دریافتند که خوابیدن طولانی مدت فقط با افزایش خطر مرگ زودرس در افرادی که بیش از شش ساعت در روز خوابیدند ، افزایش یافته است.

چرت زدن با سطح التهاب بالاتر است که ممکن است باعث بیماری های قلبی شود. نتایج بیشتر نشان داد چرت زدن کمتر از یک ساعت به هیچ گونه عوارض جانبی بهداشتی مرتبط نیست.

دکتر پان در پایان می افزاید: نتایج حاکی از چرت زدن کوتاهتر (به خصوص کمتر از 30 تا 45 دقیقه) ممکن است سلامت قلب را در افرادی که در شب به اندازه کافی کم خواب هستند بهبود بخشد.

زندگی سالم ( مجله اینترنتی سلامت، پزشکی و بانوان )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا