فناوری

چرا “ویندوز” من هنگ می‌کند

ویندوز8بسیاری از کاربران کامپیوتر هنگام کار با “ویندوز” با هنگ‌های متوالی آن روبه رو می‌شوند که کار با رایانه را برای آنها خسته‌کننده می‌کند.

به گزارش خبرنگار اورژانسit باشگاه خبرنگاران؛ این امر ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که عبارتند از:

1- حافظه و برد اصلی

بسیاری از هنگ کردن‌ها به دلیل مشکلاتی از سمت حافظه رم یا برد اصلی رایانه شما باشد که علت آن فراهم نبودن امکان دسترسی به اطلاعاتی است که در حافظه رم ذخیره می‌شود و معمولا با یک صفحه آبی نمایش داده می‌شود و می‌توان این مشکل را با برخی از نرم‌افزارها برطرف کرد.

2- تنظیمات بایوس:

بورد اصلی رایانه‌ها دارای تنظیمات کارخانه‌ای است که هنگامی که ظرفیت با طرحی شما به پایان می‌رد ممکن است این تنظیمات به حالت اولیه برگردد و این برگشت به حالت اولیه ممکن است با سیستم عامل شما ناسازگار باشد.

3- سکته قلبی

این اتفاق زمانی می‌دهد که رجیستری ویندوز دچار مشکل شود یعنی سیستم دچار حمله قلبی شده که برای رفع آن می‌توانید از نرم افزار cclraner استفاده کنید.

4- راه‌اندازی‌های اشتباه یا معیوب

چنان‌چه درایوها به درستی عمل نکنند و یا با سخت افزارهای مربوط ناسازگار باشند ممکن است موجب هنگ کردن رایانه و یا نمایش خطای صفحه آبی شود که برای رفع آن باید درایور را حذف و مجددا نصب کنید.

5- مشکلات هارد دیسک

اگر تنظیمات بایوس به درستی انجام شده باشد و سیستم عامل موقع برت شدن با مشکل مواجه شود و قادر به شناسایی هارد دیسک درایور نباشد، مشکل به هارد دیسک برمی‌گردد که برای تست سلامت هارد دیسک که از نرم افزار Disk استفاده کنید.

6- تداخل سخت افزاری

هنگامی که قطعات به کار رفته برای سیستم با هم ناسازگار باشد موجب هنگ ویندوز می‌شود که در اغلب موارد با مراجعه به بخش manager Divice به صورت تک علامت خطر زرد قابل تشخیص است.

7-ویروس

زمانی که رایانه ویروسی شود و امنیت سیستم از بین برود ممکن است سیستم هنگ کند که شما می‌توانید با نصاب آنتی ویروس این مشکل را برطرف کنید.

8-منبع تغذیه

اگر با چک کردن تمامی موارد گفته شده باز هم ویندوز هنگ کرد باید مقصد اصلی را در منبع تغذیه جستجو کنید. منبع تغذیه همان پاور مقصد اصلی رایانه می‌باشد که در صورت نیم سوز شدن و کاهش توان برق‌رسانی می‌تواند موجب هنگ کردن سیستم شما شود.

9- نرم افزارهای دردسرساز

برخی نرم افزارها دارای قابلیت اجرایی خودکار هنگام بوت سیستم عامل بود و در لحظه بوت شدن مشکل ایجاد می‌کنند.

10- گرما

قطعات رایانه بر گرما حساس است و افزایش دما ممکن است به آنها آسیب برساند که با ادامه پیدا کردن موجب منع کار و معیوب شدن قطعه می‌شود و در نهایت موجب هنگ کردن سیستم می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لطفا نظر خود را در مورد مطلب بالا در قسمت اعلام نظرات ذکر کرده و نوع مقالات و اخبار مورد علاقه خود را بیان کنید به بهترین نظرات هدایای نفیسی تعلق خواهد گرفت . باتشکر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا