تغذیه سالم

10دلیل برای اینکه نباید نودل بخورید

چرا نباید نودل یا نودلیت بخورید ؟! | رشته فرنگی یا نودل ( نودلیت ) بدلیل اینکه طعم خوبی دارد و راحت تهیه می شود تبدیل به غذایی شده است که اغلب مصرف می‌شود و به عبارتی جایگزین غذاهای سالم شده است. اما مصرف زیاد آن خطراتی دارد که در اینجا 10 دلیل برای اینکه چرا باید از خوردن آن اجتناب کنید اشاره می شود:

1- عدم جذب مواد مغذی: نودل مانع جذب مواد مغذی در کودکان زیر 5 سال می شود.

2- علت سرطان: عنصری در رشته فرنگی فوری به نام«Styfoam» وجود دارد که یک عامل سرطان زا می باشد.

3- سقط جنین: استفاده ی نودل در دوران بارداری به این دلیل که بر رشد کودک تأثیر مخربی دارد، ممکن است سبب سقط جنین شود.

4- رشته فرنگی غنی از کربوهیدارت می باشد: اما ویتامین و فیبر و مواد معدنی در آن وجود ندارد، این سبب می شود که نودل نوعی از تنقلات محسوب شود.

5– سدیم، نودل  ها خاوی مقدار بالایی سدیم می باشد: مصرف بیش از حد سدیم منجر به بیماریهای قلبی، سکته‌ی مغزی، فشار خون و صدمه به کلیه‌ها می شود.

نودل بخوریم یا نخوریم
چرا نباید نودل بخورید

6- مونو سدیم گلوتامات (MSG): که به منظور افزایش عطر و طعم رشته فرنگی فوری استفاده می شود. در بعضی از افراد که به MSG حساسیت دارند مصرف آن در رژیم غذایی در نهایت منجر به سر درد، گرگرفتگی صورت، درد و سوزش می شود.

7- اضافه وزن: خوردن نودل می تواند علت عمده ی چاقی باشد. نودل حاوی مقدار زیادی چربی و سدیم است که سبب احتباس آب در بدن و به مرور اضافه وزن می شود.

8- گوارش: رشته فرنگی برای دستگاه گوارش بد است، مصرف منظم آن باعث نفخ و حرکات نامظم روده ای می‌شود.

9- پروپلین گلیکول: عنصری در رشته فرنگی فوری وجود دارد به نام پروپلین گلیکول که خاصیت ضد یخی دارد که با حفظ رطوبت مانع از خشک شدن نودل  می شود و این ماده به راحتی در بدن جذب می شود . و در ریه ها و قلب و کلیه رسوب می کند.

10- متابولیسم: مصرف منظم نودل در رژیم غذایی به دلیل افزودنی‌ها، رنگ و نگهدارنده‌ها بر فرایند سوخت و ساز بدن تأثیر می‌گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا