پزشکی و سلامت

چرا میگرنی‌ها برخی موادغذایی را باید از سبد غذایی خود حذف کنند

 

با توجه به این که تغذیه در بروز و شدت حملات میگرنی مؤثر است، میگرنی‌ها باید دقت بیشتر بر تغذیه خود داشته باشند.

حسن عشایری، متخصص عصب‌شناسی و استاد بازنشسته دانشگاه توان بخشی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که عامل تغذیه در بروز و شدت حملات میگرنی مؤثر است، افزود: با توجه به این که عامل تغذیه در بروز و شدت حملات میگرنی مؤثر است، افراد مبتلا به میگرن باید به تغذیه خود دقت بیشتری داشته باشند و سعی کنند تغذیه‌ای منظم همراه با آرامش داشته باشند.

 

دکتر عشایری ادامه داد: البته تفاوت‌های فردی که در افراد وجود دارد باعث می‌شود که حساسیت به انواع مواد غذایی نیز در آنان متفاوت باشند از این رو به این افراد توصیه می‌شود بررسی کنند و دقت داشته باشند که به هنگام مصرف چه انواعی از مواد غذایی حملات میگرنی آغاز و یا شدت می‌گیرد و با شناخت حساسیت‌های خود از مصرف آن به مواد غذایی به خصوص خودداری نمایند.

 

وی در ادامه افزود: اما به طور کلی خوردن مواد غذایی که از نظر طب سنتی خیلی سرد هستند مانند: خیار و هندوانه و… و همچنین مواد غذایی اسیدی مانند انواع ترشی‌ها به این افراد توصیه نمی‌شود و حدالامکان باید از خوردن این مواد غذایی خودداری نمایند.

 

این متخصص عصب شناسی با اشاره به برخی مواد غذایی مفید برای مبتلایان به میگرن گفت: مصرف مواد غذایی انرژی‌زا مانند عسل، شیرینی و… برای این افراد مفید است. همچنین باید دقت داشته باشند تا از دیگر عواملی مضری همچون انواع آلودگی‌های محیطی مثل، شدت نور و صدا و دود و تشنج و… دوری کرده و اسباب آرامش را برای خود فراهم کنند تا کمتر دچار حملات میگرنی شوند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا