اجتماعی

پیگیری مرگ سربازان مرزی ایران / مرز پرگوهر مرز خونین

پیگیری مرگ سربازان مرزی ایران / مرز پرگوهر مرز خونین

پیگیری مرگ سربازان مرزی ایران / مرز پرگوهر مرز خونین

جیش الظلم» ظلم دیگری رقم زد و«صلاح الدین فاروقی» حالا حتما آسوده از دستانی که به خون آغشته شده ، به خود می بالد و شاید به سنت اموی ها جشن و پایکوبی هم به راه انداخته باشد . در هیاهوی کارزار انتخابات ریاست جمهوری، خبر شهادت مظلومانه چندمرزبان در «میرجاوه» شاید آن قدر به چشم نیامد که اهالی سیاست و هنر و ورزش بخواهند به اندازه «پلاسکو» برایش غمنامه بنویسند و پست های احساسی بگذارند و ابراز همدردی کنند. غمنامه «میرجاوه» حتی به اندازه سوگ سربازهایی که اتوبوس شان در نی ریز واژگون شد و غریبانه مردند، اشک آور نبود. ستاره فوتبالی پست انتخاباتی گذاشت و از کاندیدای موردعلاقه خود رونمایی کرد و ستاره سینما هم توئیتر خود را با دغدغه های فمینیستی اش بروزرسانی کرد و از مسئولان فدراسیون فوتبال گلایه داشت که چرا به فلان خانم فوتسالیست به دلیل انتشار عکس های بی حجاب در صفحه شخصی اجازه حضور در تیم ملی را نداده اند. در این میان اما چندنفری هم از «مرزبان» ها گفتند. دستگاه دیپلماسی بیانیه داد و این جنایت را محکوم کرد. برخی کشورها از جمله فرانسه که خود بارها قربانی تروریسم شده، جنایت میرجاوه را تسلیت گفتند. سخنگوی ناجا اعلام کرد که پاکستان مسئول این جنایت است و از دستگاه دیپلماسی خواست به طورجدی پیگیر این حادثه تلخ باشد. سردار اشتری فرمانده انتظامی کشور تاکید کرد که جنایت میرجاوه بی پاسخ نمی ماند. وزیر خارجه در پیامی این فاجعه را تسلیت گفت و اعلام کرد که دستگاه دیپلماسی کشور از هیچ کوششی برای پیگیری موضوع از مجاری دیپلماتیک و تنبیه تروریست های شرور فروگذار نخواهد کرد. رییس جمهور هم که این روزها درگیرودار رقابت های انتخاباتی است، روز گذشته و قبل از آغاز مناظره ها، از شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه خواست تا حصول نتیجه با جدیت موضوع را پیگیری کنند تا از تکرار چنین حرکت های ناجوانمردانه جلوگیری شود. روحانی از دولت پاکستان هم خواست تا سریعا نسبت به شناسایی، معرفی و برخورد با عاملان این حادثه اقدام کند… و این پایان ماجرا نیست. «سربازان ظلم و شیطان» که در مرزهای این سرزمین پرگوهر کمین کرده اند، انگار برای خون ریختن هم برنامه ریزی می کنند؛ «بهار» که می آید، حمله می کنند تا «خزان» را میهمان خانه هایی کنند که «انتظار» و «دلواپسی» ترجیع بند غزل های عاشقانه مادرانه و پدرانه می شد تا فرزندشان سالم برگردد و هیچگاه برنگشت…

پیگیری مرگ سربازان مرزی ایران / مرز پرگوهر مرز خونین

***

فروردین 94 «انصار الفرقان» به 8 تن از مرزبانان کشورمان حمله کرد و سپس با افتخار بیانیه داد و اعلام کرد «جهاد ادامه دارد.» . فروردین 93 بود که «جیش الشیطان» مدعی شد یکی از مرزبانان ایرانی را که در اسارت آن ها بود، کشته است. نام مرزبان «جمشید دانایی فر» بود که بهمن 92 در ویدئویی که از سوی این گروهک تروریستی منتشر شد، او را برای اولین بار دیدیم که روبروی دوربین اعلام می کند در سلامتی کامل بسر می برد و از مسئولان کشورمان درخواست کرد تقاضای گروهک جیش الشیطان را برآورده کنند . جیش الشیطان البته مرزبان ها را زنده نگه داشت و بعدها تلاش مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان نتیجه داد و مرزبان ها آزاد شدند؛ همه به جز «دانایی فر» که ابتدا جیش الشیطان اعلام کرد او را دار زده، کمی بعد شنیده شد زنده است و به آمریکا پناهنده شده(!) . یکی از نمایندگان مجلس مدعی شد با جیش العدل همکاری می کند. مولوی عبدالحمید گفت به یقین رسیده که جیش العدل(جیش الشیطان) این مرزبان کشورمان را کشته و جسد او را در کوه های بلوچستان دفن کرده و در نهایت پس از یک سال در فروردین 94 بود که وزارت اطلاعات اعلام کرد پیکر دانایی فر را شناسایی و به ایران منتقل کرده اند. داستان اسارت این مرزبان و سایر همراهانش، آن روزها جو عجیبی در کشور به راه انداخت و همدردی فوق العاده ای را از سوی مردم و حتی مسئولان برانگیخت.  و باز قبل ترها، در آبان 92 و درست در روزی که جوانان و نوجوانان ایرانی سالروز تسخیر لانه شیطان را جشن گرفته بودند، عده ای از اشرارشیطان صفت به پاسگاه محلی در سراوان حمله کردند و 14 مرزبان هنگ مرزی سراوان را به شهادت رساندند و عده ای را هم به محلی نامعلوم منتقل کردند.

سال قبل نیز در دی ماه بود که خبر رسید بار دیگر اشرار مسلح در درگیری با مرزبانان جنوب شرقی کشورمان، بر روی جوان های بیگناه کشورمان آتش گشودند و جان یکی از سربازان وطنمان را گرفتند.حوالی ساعت ۱۱:۳۰17 دی ماه وقتی عده ای از مرزبانان هنگ جکیگور در حال انتقال جیره غذایی برای همرزمان خود بودند، در نزدیکی میل ۲۲۱ مرزی با کمین اشرار مسلح مواجه شدند.

پیگیری مرگ سربازان مرزی ایران / مرز پرگوهر مرز خونین

***

یکی از سربازانی که از فاجعه میرجاوه زنده بیرون آمده، می گوید اشرار پس از به رگبار بستن بچه ها با «گرینف»، به سربازانی که زنده بودند تیرخلاص زدند و یکی از سربازان را هم که زنده ماند، با خود بردند. سربازی که حالا در داخل خاک پاکستان است و کسی نمی داند در چه شرایطی قراردارد، شاید باید دعا کند نیروهای محلی مذهبی سیستان بتوانند با رایزنی نجاتش دهند. شاید هم به سرنوشت دانایی فر دچار شود یا شده است. آن چه مسلم است این فاجعه نه اولین بار است در این منطقه روی می‌دهد و نه احتمالا آخرین بار خواهد بود .اشرار مسلح گاه و بی گاه حمله می کنند و گاهی تنها به هدف درگیری با مرزبانان کشورمان و به شهادت رساندن آن ها راهی نقاط مرزی کشورمان می‌شوند. مرزی که گوهرهای خود را یکی پس از دیگری ازدست می دهد و ناامن می شود تا آن سوتر در قلب تهران عده ای در اوج امنیت، بی دغدغه و دلواپسی به رنگ انتخاباتی خود فکر کنند و آن طرف تر از تهران، نزدیکی مرزهای غربی، یک نفر «امام رضا» را سوژه طنازی های انتخاباتی خود کند!

پیگیری مرگ سربازان مرزی ایران / مرز پرگوهر مرز خونین

پیگیری مرگ سربازان مرزی ایران / مرز پرگوهر مرز خونین

نویسنده : سمیه یوسفیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا