اجتماعی

پیامک بزنید، اطلاعات بیماری خود را دریافت کنید!

پیامکمحققان پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی شریف موفق به ساخت سامانه سلامت از طریق تلفن همراه (Mobile health) شدند.

 

 دکتر محمدتقی احمدیان، رییس پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی شریف با اعلام این خبر به بیان جزییات این سامانه پرداخت و گفت: هر فردی که دچار یک بیماری خاص است می‌تواند با ارسال یک پیامک به شماره پنج رقمی ۲۰۱۱۵ به اطلاعاتی در زمینه پیام‌های بهداشتی بیماری خود دست یابد.

وی افزود: در واقع با ارسال یک پیامک به شماره ذکر شده، آیتم‌های مختلف بیماری برای اشخاص ارسال می‌شود و افراد می‌توانند با انتخاب آیتم بیماری خود، این پیامک را مجددا به شماره مربوطه ارسال کنند و از آن زمان به بعد نیز می‌توانند به تمام اطلاعات مربوط به بیماری خود از طریق پیام‌های دیگری که برایشان ارسال می‌شود، دست یابند.

احمدیان اضافه کرد: به عنوان نمونه اگر شخصی بیماری در زمینه‌هایی همچون قند خون، قلب و غیره داشته باشد برای این فرد پیام‌های بهداشتی از نظر مراقبت و یا پیشگیری‌های مفید ارائه می‌شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده با معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در جهت راه‌اندازی سامانه سلامت از طریق تلفن همراه گفت: پیام‌های بهداشتی این سامانه پس از تایید معاونت بهداشت به مردم ارسال می‌شود. در واقع پیام‌های بهداشتی پژوهشکده مهندسی پزشکی که توسط پزشکان متخصص این پژوهشکده طراحی و به روز رسانی می‌شوند پس از تایید وزارت بهداشت از طریق دانشکده رایانه دانشگاه صنعتی شریف و پس از آن شرکت همراه اول جهت اطلاع‌رسانی به مردم صورت می‌گیرد.

به گفته وی، پژوهشکده مهندسی ژنتیک با انجمن سازندگان تجهیزات پزشکی کشور و معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، همکاری نزدیک دارد و درصدد است کمک کند تا تجهیزات مورد نیاز پزشکی در داخل کشور توسعه یابد.

وی اضافه کرد: پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه شریف، پژوهشکده جوانی است که این بخش علاوه بر دستیابی نسبت به تجهیزات پزشکی در بحث مهندسی ژنتیک، رفتارهای سلولی، بافت‌های بدن، تلفیق سلول‌های ژن و آنتی‌ژن با یکدیگر فعالیتهایی را انجام می‌دهند.

منبع:افکارنیوز

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا