آموزشی

8 مورد از مهم‌ترین عناوین شغلی در استارتاپ‌ها

مهم‌ترین عناوین شغلی برای استخدام در استارتاپ | ایجاد استارتاپ یک هدف مشترک برای کارآفرینانی است که می‌خواهند یک ایده خوب را به یک کسب و کار موفق توسعه دهند، یکی از جنبه‌های اصلی کمک به پیشرفت یک استارتاپ، ایجاد موقعیت‌های مناسب در شرکت برای هدایت رشد آن است. در حالی که استارت‌آپ‌ها کسب و کارهای تازه تاسیس هستند، اما همچنان به کارکنان با استعداد برای انجام وظایف ضروری تجاری متکی هستند. هنگام تأسیس یک استارتاپ جدید، چند نقش کلیدی برای مدیریت عملیات وجود دارد.

در این مقاله، مهم‌ترین عناوین شغلی در هر استارت‌آپی را توضیح می‌دهیم و نکاتی را برای استخدام یک تیم با استعداد و اختصاصی برای یک شرکت استارت‌آپ به اشتراک می‌گذاریم.

استارتاپ چیست؟

استارت آپ شرکتی است که در مراحل اولیه با هدف اولیه توسعه یک سرویس یا محصول جدید است. کارآفرینان استارت آپ‌ها را به عنوان راهی برای آزمایش یک ایده جدید با هدف نهایی تبدیل آن به یک مدل کسب و کار موفق ایجاد می‌کنند. بسیاری از استارت‌آپ‌ها ایده ساده‌ای دارند که هنوز نیازمند تحقیق و توسعه گسترده است.

برای موفقیت یک استارتاپ، بنیانگذاران و مدیران آن باید بتوانند سرمایه‌گذاران را برای سرمایه گذاری در شرکت جذب کنند و به سرمایه گذاران ثابت کنند که سرمایه آنها می‌تواند در بازار مصرف رشد کند. این شامل مدیریت چندین جنبه از یک شرکت در حال رشد، از جمله ساختار سازمانی، برنامه استخدام، استراتژی بازاریابی و نیازهای فناوری است.

مهم‌ترین عناوین شغلی

استخدام در استارتاپ

8 مورد از مهم‌ترین عناوین شغلی برای استخدام

مدیر عامل

همه استارت‌آپ‌ها باید یک مدیر اجرایی (مدیر عامل) تعیین شده داشته باشند تا چشم‌انداز کلی و توسعه شرکت را هدایت کند. مدیر عامل چشم انداز یک شرکت را تعیین می‌کند، بیانیه ماموریت آن را توسعه می‌دهد، بر پیشرفت سایر مدیران نظارت می‌کند و به عنوان رابط بین رهبران شرکت عمل می‌کند. از آنجایی که مدیر عامل بر استراتژی کلی و طرح کسب و کار شرکت نظارت می‌کند، اغلب یکی از اولین عناوینی است که بنیانگذاران برای کسب و کار راه اندازی خود استخدام می‌کنند. حتی در تیمی از مدیران اجرایی دیگر، مدیران عامل رهبرانی هستند که مسئول تصمیم گیری‌های مهم تجاری و دستیابی به موفقیت برای شرکت می‌باشند.

مدیران عامل نقش مهمی برای استارت‌آپ‌ها دارند، چرا که به رشد شرکت کمک می‌کنند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند به چه معیارهای مهمی دست یابند، تعیین می‌کنند که چگونه خطوط تولید را گسترش دهند و تصور می‌کنند که می‌خواهند کسب‌وکار پس از خروج از مرحله راه‌اندازی و تبدیل شدن به یک کسب‌وکار بالغ، چه شکلی باشد. مدیران عامل عواملی مانند استعدادهای موجود، شرایط اقتصادی و روندهای بازار را ارزیابی می‌کنند تا انتخاب‌های منطقی و درستی در مورد مدیریت شرکت داشته باشند.

مدیر تولید

مدیر ارشد محصول (CPO) مسئول دانستن تمام جزئیات محصول یا خدماتی است که یک استارتاپ روی آن کار می‌کند. هدف اصلی آنها نظارت بر ایجاد محصولاتی است که مشکلات بازار هدف را حل کند. مدیران ارشد محصول، کارکنان تیم مدیریت محصول مانند طراحان محصول، آزمایش کنندگان و مهندسان را مدیریت می‌کنند.

مدیران ارشد محصول ایده اصلی محصول را برای یک استارت‌آپ می‌گیرند و راه‌هایی برای بهبود تجربه کاربر از تعامل با آن محصول، توسعه ویژگی‌های جدید، بهبود محصولات موجود و یافتن کاربردها یا برنامه‌های جدید برای محصولات موجود پیدا می‌کنند. مدیران ارشد محصول اطمینان حاصل می کنند که یک ایده برای یک محصول می‌تواند به یک نمونه اولیه کاربردی تبدیل شود، سپس از تکنیک‌های آزمایش، عیب یابی و اصلاح محصول برای آماده سازی محصول برای عرضه به بازار استفاده می‌کنند.

مدیر ارشد مالی

از آنجایی که استارت‌آپ‌ها به شدت به جمع‌آوری سرمایه و جستجوی سرمایه‌گذار برای حفظ کسب‌وکار، خرید زیرساخت‌های شرکت و مقیاس‌پذیری عملیات متکی هستند، داشتن یک مدیر ارشد مالی (CFO) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مدیر مالی یک استارت‌آپ مسئول تهیه پیش‌بینی بودجه و درآمد برای مراحل مختلف توسعه کسب‌وکار است، سپس آن اطلاعات را برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌کند تا دوام کسب‌وکار را نشان دهد. آنها اطمینان می‌دهند که استارت‌آپ سرمایه لازم برای خرید ملزومات کسب‌وکار و رشد را دارد.

مدیران مالی همچنین کنترل‌ها و سیاست‌های مالی اولیه را توسعه می‌دهند که هزینه‌ها را برای استارت‌آپ هدایت می‌کند. این کار به آنها کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنند که کسب و کار می‌تواند در اسرع وقت همزمان با مدیریت بدهی، دارایی و حقوق صاحبان سهام، سودآور شود. آنها به دنبال مناطقی هستند که شرکت بتواند در آن پول پس انداز کند و به تصمیم‌گیری در مورد نحوه سرمایه گذاری درآمد برای ایجاد بیشترین سود کمک می‌کنند.

مدیر عملیات

مدیر عملیات (COOs) زیرساخت عملیاتی را برای استارت‌آپ ایجاد می‌کنند و تدارکات اداره شرکت را از ساخت تیمی از کارمندان گرفته تا تحویل محصولات به مشتریان را تعیین می‌کنند. مدیران ارشد اجرایی از سایر مدیران در مورد اهداف شرکت دستورالعمل دریافت می‌کنند، سپس تعیین می‌کنند که چه وظایف عملی را برای رسیدن به آن اهداف و حفظ عملیات طولانی مدت باید انجام دهند.

مدیران ارشد شرکت‌های نوپا همه جنبه‌های راه‌اندازی عملیات شرکت جدید را هماهنگ می‌کنند، مانند تامین منابع، ایجاد جدول زمانی برای زنجیره تامین، برقراری ارتباط با تولیدکنندگان، سفارش تجهیزات، زمان‌بندی بازرسی‌ها و ایجاد اقدامات کنترل کیفیت. آنها پیش بینی می‌کنند که برای پاسخگویی به تقاضا در مراحل مختلف رشد شرکت، چه عنوان‌های شغلی باید استخدام شوند.

استخدام در استارتاپ

مهم‌ترین عناوین شغلی در استارتاپ‌ها برای استخدام – استخدام در استارتاپ

مدیر ارشد فناوری

مدیر ارشد فناوری (CTO) تمام جنبه‌های فناوری مورد نیاز برای راه اندازی یک استارت‌آپ مدرن را مدیریت می‌کند.

مدیران ارشد فناوری در استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری نقش بسیار مهمی دارند زیرا آنها در مورد فناوری‌های نوظهور برای ادغام با محصولات و خدمات شرکت تحقیق می‌کنند. آنها به ایجاد راه‌حل‌های فن‌آوری نوآورانه برای مشکلات درون سازمان، ادغام به‌روزرسانی‌ها و آموزش کارکنان در سیستم‌های فن‌آوری جدید کمک می‌کنند.

مدیر ارشد بازاریابی

یک مدیر ارشد بازاریابی (CMO) بر فروش، تبلیغات و بازاریابی در چندین کانال نظارت می‌کند تا تجارت را ارتقا دهد. آنها تصمیم می‌گیرند چگونه با یافتن راه‌هایی برای جذب مشتری و تشویق به خریدهای مکرر، برای کسب و کار درآمد کسب کنند.

مدیر ارتباط با مشتری

هنگامی که یک استارت آپ محصولی را عرضه می‌کند، به شخصی نیاز دارد که نقش پاسخگویی به نگرانی‌های مشتری را ایفا کند. در یک استارتاپ، مدیر روابط با مشتری مسئول توسعه بهترین شیوه‌ها برای پاسخ به هر سوال یا نگرانی مشتری در مورد محصول خود است.

مدیر منابع انسانی

مدیران منابع انسانی شیوه‌های استخدام و روابط کارکنان را برای استارتاپ‌هایی که آماده گسترش هستند ایجاد می‌کنند. حتی استارت‌آپ‌هایی که پرسنل کوچکی دارند، باید یک مدیر منابع انسانی داشته باشند تا بر فرآیند جذب کارکنان جدید نظارت داشته باشد و به کارکنان فعلی در مورد مسائل جاری محل کار کمک کند.

دسترسی به منبع : 8Management Positions Every Startup Needs

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا