پزشکی و سلامت

پوشیدن لباس تنگ چه بلایی بر سرتان می آورد؟

عوارض لباس تنگ دخترانه و پسرانه

عروق پوست با لباس تنگ از گردش صحیح خون جلوگیری میکند. اگر قسمت حلقه آستین ، لگن، سینه و زانو تنگ باشد گردش خون بیشتر دچار اختلال میشود. این اختلال باعث ایجاد حس خستگی و کوفتگی بدن میشود و اگر لباس بیش از حد تنگ باشد پوست کبود میشود.

از دیگر مشکلاتی که لباس تنگ به بار می آورد مشکلات گوارشی است که باعث اختلال در حرکات دودی و ‌کرم گونه دستگاه گوارش میشود و نفخ شکم و گاز معده را به دنبال دارد. لباس تنگ میتواند باعث ایجاد کهیر فشاری شود  یعنی بعد از پوشیدن لباس تنگ 4 الی 6 ساعت تورم عمیق با درد، سوزش و خارش ایجاد میشود که با گذشت 8 الی 72 ساعت بهبود میابد. در کنار این عارضه ممکن است سردرد ، تب و لرز، خستگی و ضعف در بدن ایجاد شود. در دراز مدت پوشیدن لباس های خیلی تنگ میتواند احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد.

مضرات شورت تنگ

پوشیدن شورت تنگ احتمال اینکه خانم ها به عفونت دچار شوند را افزایش میدهد.

افراد مبتلا به آلرژی نباید لباس تنگ بپوشند. لباس تنگ برای افراد سالم مشکلی ایجاد نمیکند زیرا آنها طولانی مدت لباس تنگ نمیپوشند و بعد از چند ساعت لباسشان را عوض میکنند این لباسها برای افرادی که حساسیت دارند مناسب نیست زیرا باعث اگزمای تماسی میشود. ضرر شلوارهای جین تنگ از بلوز تنگ بیشتر است. پوشیدن لباس تنگ به صورت دائمی علاوه بر اینکه گردش خون را مختل میکند رشد پوست را هم مختل میکند زیرا عروق پوست بسیار ظریف و نازکند که وظیفه خون رسانی را به عهده دارند و وقتی تحت فشار قرار بگیرند رشد پوست با اختلال روبرو میشود و ممکن است پوست به علت نقص تغذیه ای به آسانی بریده شود. پس لباس تنگ میتواند بریدگی و زخم ایجاد کند. اگر فرد با پوشیدن لباس تنگ احساس خارش یا سوزش کرد باید لباسش را تعویض کند.

از عوارض دیگرلباس های تنگ ریفلاکس معده است که باعث میشود غذا از معده وارد مری شود. همچنین سفت بستن کمربند هم میتواند همین مشکل را به بار آورد زیرا به شکم فشار می آید.

عفونت مثانه در اثر شلوار جین

پوشیدن شلوار لی تنگ عفونت واژن و مثانه در خانم ها ایجاد میکند. به دلیل وجود باکتری اطراف مقعد پوشیدن لباس تنگ عفونت ادراری را به دنبال دارد زیرا مجرای ادراری در خانم ها کوتاه است. در این لباسها بدلیل جریان نداشتن هوا قارچ ها بهتر رشد میکنند که بیشتر در کشاله ران دیده میشود.

بلوز تنگ و سرطان سینه

محققان معتقدند پوشیدن لباس خیلی تنگ در بلندمدت باعث به وجود آمدن تومورهای سرطانی میشود زیرا از خروج ترشحات لنف شده جلوگیری میکند و مواد سمی را در بافت سینه افزایش میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا