خانه داری

پسته‌ خندان نخرید؛ مغزقرمز‌ها، رنگ‌شده‌اند

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با هشدار به مردم درباره خرید پسته‌ خندان از مردم خواست از خرید این نوع پسته‌ها خودداری کنند.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با هشدار به مردم درباره خرید پسته‌ خندان از مردم خواست از خرید این نوع پسته‌ها خودداری کنند.

 

سید‌محمود میرمعینی اظهار کرد: به جهت اینکه پوسته خارجی این پسته‌ها از هم فاصله دارد انواع میکروب و گرد و غبار به راحتی درون آن‌ها نفوذ می‌کند. به همین علت بار میکروبی این نوع پسته‌ها بالاست و بهتر است افراد پسته‌هایی که پوسته خارجی آن‌ها فاصله اندکی از هم دارد را خریداری کنند.

 

مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه افزود: مشکل دیگر در زمینه پسته‌های خندان نوع فرآوری این پسته‌هاست که آن‌ها را غیرقابل مصرف می‌کند. بیشتر این پسته‌ها این گونه تهیه می‌شوند که پسته‌های دربسته را داخل آب‌گرم قرار داده و پس از انبساط و گرم‌شدن، آن‌ها را ناگهان داخل آب سرد می‌ریزند و بدین ترتیب پوسته خارجی پسته‌ها از هم باز می‌شود؛ اما این فرآیند موجب می‌شود عمده ویتامین‌های پسته از بین‌ رفته و کم شود و پسته کیفیت خود را از دست بدهد. با این کار ویتامین‌های پسته که مورد نیاز بدن است از بین رفته و ویتامینی به بدن نمی‌رسد.

 

وی همچنین گفت: مغز پسته قرمزرنگ وجود ندارد. اصل مغز پسته، سبزرنگ است و اگر مغز پسته قرمز باشد مشخص است که این مغز‌ها رنگ شده و غیربهداشتی هستند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا