فناوری

پایان عمر سیم‌کارت‌ها در آینده نزدیک

 

 

بسیاری از کارشناسان صنعت تلفن‌همراه معتقدند که با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی سیم‌کارت‌های تلفن‌همراه باید بسیار سریع‌تر از دور خارج می‌شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در خراسان، دکتر مارکوس یان، متخصص تکنولوژی‌های نوین ارتباطی دانشگاه کبمریج اظهار کرد: نخستین سیم‌کارت‌ها در سال 1990 پدیدار شدند که پس از حدود 25 سال همچنان باید برای استفاده از تلفن‌همراه به طور مستقیم سیم‌کارت را درون تلفن‌همراه قرار داد.

بر اساس اطلاعات مجله های تک وی در ادامه ضمن انتقاد از پیشرفت ضعیف صنعت شبکه‌های تلفن‌همراه در طول سالیان گذشته افزود: تکنولوژی مورد نیاز جهت کنار گذاشتن سیم‌کارت هم اکنون نیز موجود است، چرا که تنها می‌توان با قرار دادن مستقیم مدار سیم‌کارت در تلفن‌همراه نیاز فیزیکی به آن را رفع کرد و کاربر را قادر ساخت تا تنها با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به همراه چند فاکتور امنیتی دیگر به راحتی از شبکه تلفن‌همراه استفاده کند.

کارشناسان صنعت تلفن‌همراه معتقدند که هنگام پدیدار شدن تلفن‌همراه و سیم‌کارت در دهه 90 میلادی تلفن‌های همراه اغلب بسیار حجیم بودند، اما اکنون تلفن‌های هوشمند نیازی به سیم‌کارت ندارند و تنها کاربر می‌تواند مثل اتصال اینترنت بی‌سیم با وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور به راحتی از شبکه تلفن‌همراه استفاده کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا